کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش دمای هوا در استان کرمانشاه گفت: سومار با ۴۹ درجه گرمترین نقطه استان است.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چشم‌انداز وضعیت جوی استان کرمانشاه طی چند روز آینده، اظهار کرد: هوای این استان تا اوایل هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و در بعد از ظهرها با وزش باد به ویژه در نواحی شرقی و افزایش ابر همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد در ساعاتی از بعد از ظهر امروز تقویت می‌شود، افزود: وزش باد علاوه بر گرد و خاک محلی، احتمالاً سبب نفوذ غبار رقیق به نواحی مرزی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به تغییرات دمای هوا در استان کرمانشاه، گفت: دمای هوا در بیشتر نقاط این استان از فردا هفتم مردادماه ۱۴۰۰ تا اوایل هفته آینده به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته کمینه دمای ثبت شده در استان کرمانشاه در کنگاور با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دمای ثبت شده در سومار با ۴۹.۵ درجه سانتی‌گراد بوده است.

دولتشاهی کمینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در شهر کرمانشاه را ۱۹.۸ درجه سانتی‌گراد و بیشینه دمای ثبت شده را ۴۱.۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.