رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که انتخاب «نجیب میقاتی» به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی نوشت: امیدواری ابراز شده در رسانه‌ها نسبت به تشکیل دولت از سوی نجیب میقاتی بیش از واقعیت است/ باید منتظر پاسخ عون نسبت به پیشنهاد میقاتی بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: دولت میقاتی تنها دولتی برای خرید وقت است/ از او انتظاری برای پرداختن به مسائل اساسی نمی‌رود و بلکه اهداف محدودی نظیر تأمین برق و سوخت و دارو و نان دارد.

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: همه و بویژه حزب الله، جنبش امل و فرانسوی‌ها می‌توانند پلی بین میقاتی و عون در تشکیل دولت باشند.

این روزنامه همچنین نوشته است: منابع اردنی و مصری می‌گویند که آمریکا تحریم‌ها علیه سوریه را در موضوع انتقال گاز از مصر به لبنان از طریق سوریه مستثنی کرده است.

روزنامه النهار در مطلبی عنوان کرد: لبنان در برابر چالش تشکیل دولت نجات ملی / میقاتی در تشکیل دولت راه هموارتری از حریری دارد.

روزنامه الجمهوریه در مطلبی اعلام کرد: حزب الله به متحدان خود فشار می‌آورد تا دولت سریع‌تر و آسان تر تشکیل شود.

تارنمای المدن نوشت: حزب الله، میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کرد تا از فتنه شیعه-سنی جلوگیری کند.

روزنامه نداء الوطن عنوان کرد: ۴ آگوست (سالگرد انفجار بندر بیروت) آیا شاهد خشم محدود مردم یا تکرار خیزش و انقلاب خواهد بود؟