رئیس رژیم صهیونیستی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر زرادخانه مخوف سلاح های هسته ای این رژیم، خواستار آنچه اتحاد جهانی علیه ایران برای توقف برنامه هسته ای این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،"شیمون پرز" در گفتگو با رادیو آمریکا، برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت رژیم اشغالگر قدس و به زعم خود برای جهان دانست و گفت : اسرائیل هیچ چاره ای جز جدی گرفتن تهدیدهای رئیس جمهور ایران ندارد.

این در حالی است که برنامه هسته ای ایران صرفاً صلح آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تایید کرده هیچ نشانه ای دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت اهداف نظامی وجود ندارد. از سوی دیگر این دقیقاً رژیم صهیونیستی است که با در اختیار داشتن دست کم 200 کلاهک اتمی، تنها و بزرگترین تهدید اتمی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

با این وجود پرز با رد صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، خواستار اقدام یکپارچه بین المللی برای متوقف کردن آن شد. وی از کره شمالی و لیبی به عنوان نمونه هایی از مؤثر بودن دیپلماسی و تحریم ها نام برد. پرز با وجود ابراز تردید بسیاری از تحلیلگران درباره مؤثر بودن تحریم های کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، مدعی شد: اقتصاد ایران بسیار بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد و تحریم های سخت ثمربخش خواهد بود.

رئیس رژیم صهیونیستی درباره مسئله فلسطین و روند صلح خاورمیانه، با دفاع از دولت انتصابی  ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درکرانه باختری گفت که سیاست منزوی کردن حماس ادامه خواهد یافت.

وی همچنین ایده مذاکره با حماس را حتی به طور پنهانی رد کرد.

اما برخی تحلیلگران این سیاست رژیم صهیونیستی را که به امید ازمیان برداشتن حماس پیگیری می شود، غیرواقع بینانه توصیف کرده اند. علاوه بر این نمایندگان مجلس و کارشناسان حقوقی نیز می گویند دولت انتصابی ابومازن به دلیل عدم برخورداری از تصویب مجلس قانونگذاری، فاقد مشروعیت قانونی است.