مدرسه تابستانه فلسفه ذهن به منظور برقراری تعامل بین رشته ای و آشنایی علاقمندان و پژوهشگران بویژه دانشجویان پزشکی و علوم اعصاب با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی،مدرسه تابستانه فلسفه ذهن بصورت مجازی از هشتم شهریور ماه آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

در مدرسه تابستانه فلسفه ذهن، دوازده موضوع همچون« علیت ذهنی »،«استدلال معرفت»،«نظریات این همانی»،«دیدگاه فلسفه اسلامی در مسئله ذهن – بدن»، «نظریات دوگانه انگاری جوهری و رفتارگرایی»و «نظریات محاسباتی ذهن و بدن مندی » توسط اساتید علوم شناختی و فلسفه تدریس و تشریح می شود.

دکتر مهدی هما زاده مجری این رویداد آموزشی گفت: مدرسه تابستانه فلسفه ذهن با هدف ایجاد انگیزه و علاقمندی میان دانشجویان و پژوهشگران در ارتباط با دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن و هوش مصنوعی برگزار می شود که امید است سبب تقویت همکاری های بین رشته ای در این دو حوزه شود.

وی ادامه داد: براساس تفاهم مابین ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در تیرماه ، ۱۰ نفر از ظرفیت این مدرسه آموزشی برای دانشجویان رشته های پزشکی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در نیمه دوم سال جاری نیز مدرسه پاییزه فلسفه ذهن برای دانشجویان و علاقمندان به حوزه دانش علوم شناختی و فلسفه ذهن نیز برگزار خواهد شد.