رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز اعلام کرد: روسیه‌هراسی «بایدن» ناشی از شکست احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: غرب در تدارک اقدامات تحریک آمیز علیه انتخابات‌های آتی روسیه است؛ ما از این اقدامات آگاه هستیم.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این خصوص ادامه داد: رییس جمهور آمریکا با طرح ادعای دخالت مسکو در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ به دنبال بهانه تراشی برای توجیه عدم موفقیت احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا است.

«سرگئی ناریشکین» در این باره اضافه کرد: تا همین الان هم شنیدن دائم اتهامات مشابه و بی اساس (مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا) کمی کسل کننده شده است.

این مقام ارشد روسیه در این خصوص اضافه کرد: ما می دایم که چرا رییس جمهور آمریکا در این باره حرف می زند. حزب دموکرات خود را برای انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ آماده می کند و پُر واضح است که وی (بایدن) احساس عدم اطمینان (از پیروزی دموکرات ها) کرده و لذا به دنبال استدلال هایی می گردد که توجه کننده چرایی عدم موفقیت حزبش باشد.

ناریشکین افزود: آمریکا وقتی به موضوع حملات سایبری اخیر و اتهام زنی های خود مبنی بر نقش آفرینی روسیه در این باره روی می آورد، به جای اینکه ریشه های مشکلات دخالی خود را مورد بررسی قرار دهد، در جستجوی یافتن دشمنان خارجی است.