سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با جان باختن سه بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر آمار متوفیان کرونایی در استان به هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل کم توجهی شهروندان در خصوص پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا شاهد سه رقمی شدن تعداد مبتلایان روزانه در استان هستیم.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت اخیر نیز تست کرونا ۱۲۵ نفر دیگر در استان مثبت شده است و متأسفانه سه نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۴۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در کردستان خبر داد و گفت: بیشترین شمار مبتلایان مربوط به سنندج است و ۲۴۸ نفر در مراکز درمانی این شهر بستری هستند.

رضاعی اظهار کرد: هم اکنون ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند.

وی افزود: آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون به هزار و ۴۰۱ نفر رسیده است.

رضاعی اعلام کرد: تاکنون ۵۷۴ نفر در سنندج، ۲۵۳ نفر در سقز، ۱۱۵ نفر در مریوان، ۱۰۷ نفر در بانه، ۱۰۹ نفر در قروه، ۸۰ نفر در کامیاران، ۷۹ نفر در دیواندره، ۶۱ نفر در بیجار، ۲۰ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: شهروندان همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنند در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.