اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از انتخاب روستای قرآنی «چهرقان» از توابع شهرستان کمیجان به عنوان قطب قرآنی استان مرکزی خبر داد.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حجت الاسلام نبی‌لو طلبه‌ای است که در کنار تحصیل علوم حوزوی موفق به حفظ قرآن می‌شود و به روستای چهرقان برمی‌گردد و با کمک خواهر خود که او نیز توفیق حفظ کل قرآن را پیدا کرده است در این روستا ۴۰ حافظ قرآن تربیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این برادر و خواهر در روستای شهیدپرور چهرقان موفق می‌شوند با تبدیل فضای روستا به محیطی قرآنی در مدت کوتاهی ۸ حافظ کل، ۷ حافظ ۱۵ جز و ۲۵ حافظ کمتر از ۱۵ جز تربیت کنند.

عباسی افزود: بر همین اساس روستای چهرقان را در سال ۱۴۰۰ به عنوان قطب قرآنی استان معرفی می‌کنیم و بنا داریم با حمایت سایر نهادها، مرکز قرآنی جامعی در این روستا راه اندازی کنیم.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ قرآنی با الگو قرار دادن نمونه‌های موفقی از این دست، عنوان کرد: حمایت از دایر شدن دوره‌های تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم و برگزاری محفل انس با قرآن و برنامه‌ریزی اردوهای آموزشی برای ارتقای حسن حفظ این عزیزان بخشی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی برای حمایت از فعالان قرآنی این روستا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی و اعزام مربیان و اساتید شاخص قرآنی اقدام دیگری است که در راستای کسب آمادگی حافظان این روستا برای شرکت پویاتر در مسابقات استانی و ملی قرآن کریم در دستور کار قرار دارد.