شیراز - مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به روند کاهشی ذخایر خونی در فارس، استان به تمامی گروه های خونی نیازمند است.

مسعود ترابی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ذخایر خونی در استان فارس کاهش قابل توجه‌ای داشته و بایستی نیک‌اندیشان استان نسبت به اهدای خون به نیازمندان اقدام کنند البته برخی نیز بر این باور هستند که به علت شیوع کرونا نمی‌توانند اقدام به اهدای خون کنند که این باور کاملاً اشتباه است.

وی اضافه کرد: تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون استان فارس اجرایی شده و نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در مراکز انتقال خون وجود ندارد البته این موضوع در حالی است که اهدا کنندگان مستمر خون در استان فارس حتی در زمان شیوع کرونا در مراکز حضور داشته و نسبت به اهدای خون خود اقدام کرده‌اند و تاکنون نیز گزارشی در خصوص ابتلای این افراد به بیماری کرونا دریافت نشده است.

مدیرکل انتقال خون فارس تصریح کرد: مصرف کننده‌های خون و فراورده‌های خونی در استان فارس غالباً کودکان هستند و خون‌های اهدایی به کودکانی تزریق می‌شود که نیازمند دریافت خون در استان هستند.

به گفته این مقام مسئول استان فارس در تمامی گروه‌های خونی دارای کمبود است و اکنون به تمامی گروه‌های خونی برای برطرف کردن نیاز استان نیازمند هستیم تا بتوان میزان خون مورد نیاز استان فارس تأمین گردد.

گفتنی است اهداکنندگان باید کارت ملی خود را در زمان اهدای خون به همراه داشته باشند و حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.