بوشهر - استاندار بوشهر از تلاش ویژه برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی سد اخند شهرستان عسلویه به ۸۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر دوشنبه در بازدید از سد اخند در شهرستان عسلویه اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های تأمین آب استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد در نقاط مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش داریم که با تکمیل طرح‌های حوزه آب، زمینه بهبود وضعیت آبرسانی در نقاط مختلف استان فراهم شود.

استاندار بوشهر به پروژه احداث سد اخند در شهرستان عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: این سد در کنترل سیلاب و تأمین آب مورد نیاز در حوزه‌های کشاورزی و آب شرب نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.

وی افزود: در شرایطی که با سختی‌های فروانی در حوزه مالی و اقتصادی روبرو بودیم و کشور با تحریم سنگین مواجه بوده است، تکمیل پروژه‌های عمرانی استان با جدیت دنبال شد.

سد اخند با با ارتفاع ۳۲ متر، طول تاج ۱۱۳ متر و حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجراست و کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد ۳۵۰ میلیارد ریال است که از منابع استانی تأمین می‌شود.

سد اخند با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و تبدیل تهدید خطر به فرصت و استفاده از حدود ۲ میلیون متر مکعب جریان آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و تغذیه آبخوان پایین دست تعریف و عملیات اجرایی آن در هفته دولت سال ۹۷ آغاز شد.

این سد بتنی - وزنی در ۱۵ کیلومتری شهر عسلویه و در محدوده روستای اخند از توابع این شهرستان در دست ساخت است و وظیفه تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را بر عهده دارد.