ساوجبلاغ - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: ایستگاه قطار شهری «ماموت» تا ۶ ماه دیگر پس از طی مراحل تست گرم وارد مدار می‌شود و ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حق‌لطفی عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران و مدیر پروژه مهندسین ناظر در کارگاه پروژه مترو «ماموت» برگزار شد بر تسریع و اتمام این طرح تأکید و اظهار کرد: استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی این فرصت را به ما می‌دهد تا بتوانیم علاوه بر توسعه اشتعال شاهد طرح‌های منحصر به فردی باشیم که برای اولین بار در حال اجرا است.

ایستگاه مترو ماموت اولین ایستگاه مترو پیش‌ساخته بتنی است

وی بیان کرد: ایستگاه مترو ماموت اولین ایستگاه مترو پیش‌ساخته بتنی است که توسط یک شرکت داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از پیشرفت ۳۰ درصدی ایستگاه مترو ماموت خبر داد و تصریح کرد: راه‌های دسترسی، ساختمان‌های حاشیه‌ای، پوشش کف سکو، دیواره‌ها و..... انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده سوت قطار در این ایستگاه به صدا درآید.

وی با بیان اینکه ما به دنبال کار و اجرای مطلوب آن هستیم و اجازه نمی‌دهم این طرح به مشکل بخورد، خاطرنشان کرد: باید با تمام توان بدون حاشیه با صد درصد انرژی در موعد مقرر کار این ایستگاه به اتمام برسد و آن را برای سرویس‌دهی به مردم به بهره‌برداری برسانیم.

حق‌لطفی گفت: تأخیر در اجرای زمان بدی این طرح به مشکلات تعطیلی‌های کرونایی و تأثیرات به صنایع مرتبط از جمله سیمان و فولاد است که با وجود افزایش هزینه‌ها کار با جدیت در حال انجام است تا بتوانیم پروژه را هرچه سریع‌تر به سرانجام برسانیم.

ایجاد ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۰۰ هزار نفری

وی اظهار کرد: ایستگاه قطار شهری ماموت تا ۶ ماه دیگر پس از طی مراحل تست گرم وارد مدار می‌شود و با ایجاد حمل و نقل ایمن ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان کرد: مترو نه تنها برای شهر جدید هشتگرد بلکه برای تردد ساکنان هشتگرد قدیم، نظرآباد، غرب البرز و آبیک در استان قزوین مورد استفاده قرار خواهد گرفت که تأثیر بسزایی در سهولت تردد آنها خواهد داشت.

بهره‌مندی شهرهای کوهسار و چهارباغ از مترو ماموت

وی تصریح کرد: علاوه بر این در طول مسیر برای استفاده مراکز جمعیتی از جمله کوهسار، چهارباغ، چندار و کارخانه‌هایی که در این محدوده مستقر هستند از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد و بخشی از مشکلات رفت و آمد کارکنان این شرکت‌ها رفع می‌شود.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سکوی ایستگاه متروی ماموت نقش مؤثری در کاهش ترافیک آزادراه کرج - قزوین خواهد شد و می‌تواند بار ترافیکی این محور را بکاهد که علاوه جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه رانندگان عاملی برای کاهش آلودگی هوا در منطقه نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد متذکر شد: این سکو به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع است و ۱۷ کیلومتر از ایستگاه گلشهر و ۹ کیلومتر از ایستگاه شهر جدید هشتگرد فاصله دارد.