همدان- فرماندار همدان گفت: اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان از ابتدا برنامه محور و دلسوزانه وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی‌محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر همدان با تشکر از اعضای دوره گذشته اظهار کرد: اعضای جدید شورای اسلامی شهر همدان باید بدانند جا پای چه کسانی گذاشته‌اند و تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف انجام بدهند.

وی افزود: در طول تاریخ کمتر شهری در دنیا بوده که از ابتدا دارای مدنیت بوده و در طول تاریخ بارها و بارها مورد هجمه قرار گرفتهُ، اما هر بار سربلند بوده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر همدان نگاه کنند ببینند جایگاه هگمتانه کجا است، گفت: همدان زادگاه سرداران، امیران و ۸ هزار شهید بوده که حرف نزدند و عمل کردند شهدایی که از همه چیز خود گذشتند.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه شهری شفافیت وجود دارد و به اصطلاح اتاق شیشه‌ای بوده و باید منافع مردم به افراد ترجیح داده شود.

وی با بیان اینکه نه باید نگاه شهروند درجه یک و دو داشته باشیم، بیان کرد: ما شهری هستیم در معرض سیل مهاجر که اگر برای برنامه نداشته باشیم آنها برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

فرماندار همدان عنوان کرد: بالاترین قیمت مسکن و اجاره بها در شهر ما وجود دارد و واقعاً مردم همدان شایسته این موضوع نیستند.

وی با بیان اینکه امروز در همدان با معضل مسکن نایابی مواجه هستیم، گفت: فردی که زمانی خانه داشته و بنا به دلایلی خانه خود را فروخته باید به پایین شهر، حاشیه‌نشینی و کارتن خوابی روی بیاورد.

علی‌محمدی افزود: ما ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان داریم که در ۱۸ سال گذشته تنها ۱۵ درصد آن به اصلاح رسیده با توجه به طرح جامعه شهری باید اعضای شورای اسلامی شهر همدان دلسوزانه ورود کنند.

فرماندار همدان با اشاره به طرح جامعه شهری بیان کرد: این طرح نقشه راه شورای اسلامی شهر همدان بوده و نه باید به بیراه بروند اگر می‌خواهید قیمت مسکن را بشکنید باید ورود کنید.

وی افزود: ترکیب شورا ترکیب خوبی برای برون رفت از این شرایط است.