اصفهان_نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: روشنگری، هدایتگری و بصیرت‌افزایی رسالت خبرنگاران است که نمونه آن در انتخابات نمود پیدا کرد ویک انتخاب هوشمندانه تبدیل به حماسه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحمت‌الله صادقی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل روز خبرنگار با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در وصف خبررسانی و رسالت خبرنگار اظهار داشت: این موضوع در داستان حضرت سلیمان هدهد در سوره نمل و آیات ۲۰ تا ۲۵ عنوان شده است.

وی ادامه داد: اولین ویژگی خبرنگار که می‌توان از آیات قرآن برداشت کرد در تراز یک خبرنگار انقلابی، ذوق، استعداد، عشق و علاقه است که فقدان این امر در رساندن خبر سبب کاستی می‌شود.

حق طلبی جلوه ویژگی‌های جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: ویژگی سرعت در انعکاس خبر از دیگر ویژگی‌هاست و حتی زمان و مکان برای یک خبرنگار مطرح نیست چراکه در آیات قرآن اشاره شده هدهد از فلسطین به یمن می‌رفت و خبر دریافت می‌کرد.

وی ادامه داد: حق طلبی، تلاش برای جذب مخاطب، تبلور جلوه‌های اسلامی ایرانی نیز از سایر ویژگی‌های خبرنگار است که نمادهایی از تواضع و ادب و … را از جلوه‌های مسلمان و شیعه انقلابی به نمایش گذارند.

حجت الاسلام صادقی مستند گویی، امانت داری در خبر، انصاف در ارسال اخبار، انقلابی بودن را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد.

ویژگی خبرنگار روشنگری و هدایتگری

وی همچنین اشاره‌ای به رسالت‌های خبرنگاران کرد و گفت: مسئولیت، روشنگری، هدایتگری، بصیرت‌افزایی از جمله این رسالت‌هاست که نمونه آن در انتخابات نمود پیدا کرد زیرا یک انتخاب هوشمندانه تبدیل به حماسه شد و این امر با همت و تلاش خبرنگاران محقق شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ دینی، غیرت مردم ایران و حیایی که برای زنان است این وظیفه را ایجاب می‌کند که برای حفظ آن نیز قلم بزنند.

وی میل به واقعیات و بیان حقیقت، برخورداری از هنر انتقاد کردن، دخالت ندادن عواطف، عدالت رسانه‌ای، بیان حرفه‌ای در گزارش‌ها، احترام به سلایق مردم را رسالت خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگاران چشم جامعه هستند و درواقع می‌توانند جز افراد اطلاعاتی باشند.