شاهرود- امام جمعه شاهرود خواستار ساماندهی مقوله پر ظرفیت خیریه در شهرستان شد و گفت: ایجاد مجمع خیران، برای این منظور یک نیاز اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه یکشنبه در مراسم تکریم مقام خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه به میزبانی کانون بسیج، ضمن اشاره به ضرورت مطالبه خبرنگاران در حوزه پر ظرفیت استفاده از خیران شاهرودی، تاکید کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های عظیم خیران است که از آن در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران شاهرودی در مواسات، آزادی زندانیان، تهیه ارزاق و ده‌ها مورد دیگر حضور چشم‌گیری دارند، افزود: با این همه ظرفیت به نظر می‌رسد که ایجاد مجمع خیران در شاهرود یک نیاز اساسی باشد لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم تا این مقوله را نیز مطالبه کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در سال‌های گذشته بارها تلاش کردیم تا نسبت به مجمع خیران اقدام کنیم اما همیشه مانعی نگذاشت تا این امر رقم بخورد، بیان داشت: رسانه‌ها با مطالبه گری این موضوع می‌توانند در رفع موانع تأثیرگذار باشند. از سوی دیگر رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند تا نیات خیران ارتقا پیدا کند برای مثال سال گذشته علی رغم تمام مشکلات عدیده بعضاً میلیاردها تومان صرف بسته معیشتی شد که مشکل چندانی از مردم حل نکرد هر چند بسته‌ها هم نیاز است اما نیات خیریه بهتر است که ساماندهی بهتری شود.

امینی در ادامه با توصیه به تمام هیئت‌های مذهبی برای رعایت مسائل بهداشتی، گفت: مذهبی‌ها بیشترین میزان مراعات را داشتند و ما سال گذشته نیز در بازدیدهای مکرر از هیئت‌ها این امر را مشاهده کردیم اما بخش بسیار قلیلی نیز بودند که باید مسائل را بیشتر رعایت می‌کردند که امسال توصیه‌های لازم به صورت اکید بیان شده است.

وی درباره امکان تعطیلی نماز جمعه نیز، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند در زمینه نشاط آفرینی و تخلیه هیجانات و ناراحتی‌های مردم مؤثر باشد شئون مذهبی است که در همین ایام تعطیلی شاهد بودیم که آفت‌های اجتماعی مانند خودکشی افزایش زیادی در شهرستان یافت اما با این حال و با همه ضرورت‌ها ما تابع قوانین هستیم و هر لحظه که اعلام شود نماز جمعه‌ها برگزار نشود، قطعاً تابع خواهیم بود.

سلامت مردم اولویت

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیاری از انتقال کرونا از طریق عروسی‌ها، مسافرت‌ها به شمال، ییلاق‌ها و دورهمی و مهمانی‌ها بود، تاکید کرد: ما از دانشگاه علوم پزشکی هم خواسته‌ایم که بررسی صورت دهد تا مشخص شود چقدر هیئت‌های مذهبی در اشاعه کرونا مقصر بوده‌اند و چه میزان دیگر مسائل؛ با این حال بازهم تاکید داریم که سلامت مردم در اولویت قرار دارد و عزاداری‌ها می‌بایست به صورت کامل از شیوه نامه‌های بهداشتی پیروی کنند.

امینی همچنین درباره شائبه عدم تعامل مدیریت شهری در شاهرود نیز، گفت: امروز با شورای شهر شاهرود دیداری داشته و به آنها تاکید کردیم که باید مصالح شهر را حتماً مورد لحاظ قرار دهند البته اختلاف نظر طبیعی است و بین همه اقشار از جمله خبرنگاران نیز ممکن است وجود داشته باشد اما در نهایت مصالح مردم می‌بایست فصل‌الخطاب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بارها بر ظرفیت‌های شهرستان مانند فرودگاه بین‌المللی تاکید کردیم، ابراز کرد: با همراهی و همدلی باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد اما هستند کسانی که اعتقادی به اصل بودن چنین ظرفیت‌هایی ندارند که البته ما نیز مانند خبرنگاران این موضوع را مطالبه کرده و بازهم در جلسات مورد مطالبه قرار خواهیم داد تا مصالح مردم و شهرستان رقم بخورد همچنین به مدیران شهرستان و استان نیز اکتفا نکرده و مکاتباتی با پایتخت نیز درباره ظرفیت‌های شهرستان داشته‌ایم که امیدواریم به زودی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

پیگیری مسکن خبرنگاران و هنرمندان

رضا مهدیان رئیس ارشاد اسلامی شاهرود نیز در سخنانی کوتاه خبرنگاران را مطالبه گران عرصه اجتماع دانست و گفت: در شهرستان شاهرود ۱۴ نشریه و پنج خبرگزاری در کنار ۳۱ دفتر نشریه کشوری و چهار پایگاه خبری تحلیلی فعالیت دارند اما کماکان مسکن، بیمه، ارتقای جایگاه بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و… در زمره مطالبات به حق خبرنگاران است از سوی دیگر باید گفت طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت ارشاد و مسکن و شهرسازی مسکن خبرنگاران و هنرمندان به میزان ۶۰ هزار واحد در سطح کشور در دست پیگیری است.