تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در بن بست مواصلاتی بین المللی قرار دارد و ما برای خروج این استان از بن بست تلاش های فراوانی در جهت ایجاد محورهای ارتباطی انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی شامگاه امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار افزود: امروزه پیچیدگی‌های کار رسانه‌ای با کثرت پایگاه‌های خبری خارج از کشور افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در مجموع، جامعه رسانه‌ای استان به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: امروزه نقش رسانه تنها به اطلاع رسانی ختم نمی‌شود بلکه به عنوان یک دانشگاهی است که باید به ارتباطات نقش ویژه‌ای ببخشد.

پورمحمدی بیان کرد: عصر امروز عصر فرا پیچیدگی است که باید با آموزش و روشنگری همراه باشد.

وی با اشاره به وجود ۴۸۰ پایگاه خبری و رسانه در استان افزود: با تلاش خبرنگاران روند خوبی را در این عرصه شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: اشتغال جوانان نیازمند مجوزهای قانونی است و برای همین جوانان به جای استخدام در نهادهای دولتی به سراغ شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی رفته‌اند. در حال حاضر نظام آموزش ما نیازمند بازنگری است.

وی دانشگاه‌ها را در زمره سازمان‌هایی معرفی کرد که بدون هدف عمل می‌کنند و ادامه داد: تشکل‌های صنفی موجود در استان باید به طور جدی به مشکلات موجود در این عرصه بپردازند.

پورمحمدی افزود: ۸۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی باقی مانده است.

پورمحمدی با تأکید به تخصیص ۷۰ میلیارد تومان برای صیانت از جنگل‌های ارسباران گفت: برای اطفای حریق روزهای اخیر در جنگل‌های ارسباران نیز دو هلیکوپتر اعزام شدند که ایراد فنی داشتند، اما پس از رفع آن ۲ نوبت آب پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در سه مسیر ترانزیتی قرار گرفته است، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ برای ادامه بزرگراه تبریز- اهر تا بیله سوار و راه آهن جلفا تا چشمه ثریا نیز بودجه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رونق اقتصادی با افزایش صادرات و ارتباطات برون مرزی رخ خواهد داد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مناقشات سیاسی در جامعه به دلیل عدم نگهداشتن حرمت قلم در جامعه است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: با بهره برداری از تونل زاب، ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب به طور سالیانه وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.