بوشهر - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام دارد که تکمیل آنها نیازمند دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام استان بوشهر دارای پیشرفت بین پنج تا ۹۵ درصدی هستند که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.

وی اضافه کرد: در سفر اسفند ماه رئیس جمهور به استان بوشهر دو هزار و ۳۵ میلیارد تومان تصویب شد که در سال ۹۸ به میزان ۶۷۰ میلیارد تومان و سال گذشته نیز ۶۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به پروژه‌ها اختصاص یافت.

تخصیص ۷۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر آخرین تخصیص اعتبار به پروژه‌های مصوب سفر با ۸۰ میلیارد تومان مربوط به روزهای اخیر دانست و افزود: ۷۰ درصد از اعتبارات مصوب تاکنون ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه جذب اعتبارات است و دغدغه‌های برای برگشت اعتبارات نداریم ولی امسال ۱۵ میلیارد تومان به خاطر مشکلی که در یک پروژه ایجاد شد جذب نشده که امیدواریم در فرصت دو ماهه تمدید شده جذب شود.

افزایش ۵۶ درصدی اعتبارات هزینه‌ای

درویشی اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال ۹۸ را ۳۲۱ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به میزان ۳۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال جاری با افزایش ۵۶ درصدی این اعتبارات به ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: امسال در مجموع هزار و ۶۲۳ پروژه در استان بوشهر تعریف شده است که تا پایان شهریور برای مبادله تفاهم‌نامه فرصت خواهند داشت.

تشریح اعتبارات عوارض آلایندگی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم طی سال‌های اخیر بحث عوارض آلایندگی بوده که تعدادی از استان‌های همجوار برای بهره‌مندی از این اعتبارات اقدام کردند.

وی ادامه داد: این استان‌ها با استناد به گزارش سازمان محیط زیست خواستار بهره‌مندی از عوارض آلایندگی صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر شدند که اقدامات متعددی در این زمینه از سوی مسئولان استان انجام شد.

درویشی با بیان اینکه تاکنون یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است، تاکید کرد: سال گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول و توزیع شد.

وی اعتبارات امسال مصوبات سفر رهبری به استان بوشهر را ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کل این اعتبارات را جذب کردیم و ۱۰۰ درصد تبدیل به نقدینگی شد.