بناب- فرماندار بناب گفت: رسانه‌ها با فعالیت شبانه روزی خود نقش غیرقابل انکاری در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به ویژه در قالب جنگ نرم بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرمانداری بناب، شهریار فتحی در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان که به مناسبت روز خبرنگار ترتیب یافته بود، اظهار داشت: رسانه‌های شهرستان بناب حضور پررنگ در برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند و این امر را در کمتر شهرستانی شاهد هستیم و از این ظرفیت باید برای ارتقای فرهنگ شهرستان استفاده شود.

وی با انتقاد از عدم توجه رسانه‌های شهرستان به بحث محتوا سازی در اخبار شهرستان افزود: محتوا سازی و تولید محتوای مفید جهت تغذیه روانی و سلامت فکری جامعه از قابلیت‌های رسانه است که در بسیاری از امور راهگشاست.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با تأکید بر توجه و اهتمام رسانه‌های شهرستان به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مقابله با هجمه‌های سو دشمنان با هدف تنگ‌تر کردن عرصه بر مردم در بسیاری از موارد و وارونه جلوه دادن وقایع مصادیقی از جنگ رسانه‌ای عصر حاضر است که اگر مجاهدان رسانه به موقع آن را شناسایی و خنثی نکنند می‌تواند به مثابه یک بمب عمل کرده و شیرازه امور از هم پاشیده شود.

فتحی در ادامه ضمن تأکید بر حفظ اعتماد مردم توسط اصحاب رسانه و رعایت عدالت در قلم گفت: در شهرستان بناب انسان‌های بزرگی زندگی می‌کنند و نگذارید بناب را به چند دسته تقسیم کنند و تا حد توان رسانه‌ها به ارتقای فرهنگ شهرستان کمک کنند.

خبرنگاران امیدآفرینی را به جامعه تزریق کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان گفت: در جامعه به حد کافی مشکلات داریم، از این رو خبرنگاران سعی کنند با اخبار خوب امیدآفرینی کرده و آن را به جامعه تزریق کنند.

حبیب صدقی با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی اظهار کرد: امروز مشکلات و کمبودهای کشور دستاویز توطئه‌های رسانه‌های دشمنان است و با این حربه قصد تضعیف روحیه ملت شریف ایران را دارند؛ از این رو به اهل قلم فرض است با انتشار اخبار امیدآفرین توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهور که فرمودند «امروز با هجمه سنگین تبلیغاتی دشمنان و بمباران خبری دشمن مواجهیم»؛ تصریح کرد: بر اهل رسانه واجب است در مقابل اخبار دشمنان تجهیز یافته و توطئه‌های رسانه‌ای را خنثی کنند.

صدقی در ادامه رسالت خبرنگاران را در شرایط فعلی سنگین ارزیابی و خاطرنشان کرد: امروز مشکلات و کمبودهای کشور دستاویز دشمنان و رسانه‌های آنهاست، از این رو اهل قلم بایستی در راه مقابله با آن قدم بردارند.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این مراسم با اهدای لوح از خبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.