سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تأکید کرد که این جنبش با طرف عمانی به توافقاتی پیرامون پرونده انسانی یمن و نیز نحوه صیانت از لوله های کشتی صافر، دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن در سخنانی تأکید کرد: ما با هیأت عمانی برای حل پرونده انسانی به توافق رسیدیم. مذاکره با سعودی‌ها طبق قاعده احترام متقابل در جریان است. با طرف سعودی در ارتباط مستمر هستیم و این اتفاق در سایه شرایط سیاسی و منطقه‌ای رخ می دهد.

بر اساس این گزارش، عبدالسلام تصریح کرد: ما با آمریکایی‌ها درباره هیچ طرحی به توافق نرسیدیم و تنها با طرف عمانی به توافقاتی رسیدیم. سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها در مأرب خواهان صلح هستند، باید بدانند که ما برای تحقق صلح در این شهر طرح و ابتکار عملی را ارائه کرده ایم. نگرانی آمریکا در قبال نبرد مأرب پذیرفتنی نیست.

عبدالسلام تصریح کرد: آمریکایی‌ها تا زمانی که جنگ بین یمنی‌ها باشد خواهان ادامه جنگ هستند. عربستان و واشنگتن طرف هایی هستند که موجب شده اند نبرد مأرب ادامه پیدا کنند. آنها هیچ توجهی به بُعد انسانی ندارند.

سخنگوی جنبش أنصارالله در ادامه افزود: ما هیچ تمایلی از سوی ائتلاف سعودی برای پایان نبرد مأرب نمی بینیم. طرح و ابتکار عمل ما در این زمینه اکنون در اختیار طرف عمانی است. این طرح شامل توافق بر سر آزادی همه اسیران در مأرب و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان است. ما با طرف عمانی بر سر اداره مأرب توسط مردم این استان توافق کردیم.

محمد عبدالسلام همچنین یادآور شد: ما همچنین به راه حلی درباره صیانت از لوله‌های کشتی صافر رسیدیم. او در ادامه به حضور هیأت یمنی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حضور ما در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری ایران به عنوان نمایندگانی از یمن بود.