ارومیه – فرماندار تکاب از جاری شدن فاضلاب های خانگی به رودخانه های سطح شهرستان تکاب و بروز مشکلات زیست محیطی خبر داد.

امیر ستوده فر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فاضلاب‌های خانگی این شهرستان، اظهار کرد: جاری شدن فاضلاب‌های خانگی در رودخانه‌های سطح شهر از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم تکاب است.

وی ادامه داد: اکنون رودخانه‌های فصلی شهر تکاب فقط اسم رودخانه دارند و در واقع محل عبور فاضلاب است که بهداشت عمومی شهر را تهدید می‌کند و آسیب‌ها و بوی نامطبوع آن مردم و ساکنان خانه‌های حاشیه رودخانه را آزار می‌دهد.

فرماندار تکاب با بیان اینکه شهر تکاب با ۴۵ هزار نفر جمعیت فاقد شبکه جمع آوری مدرن فاضلاب است و فاضلاب این شهر به صورت سنتی دفع می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با تصویب ماده ۲۳ طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر تکاب در بودجه سال ۱۴۰۱ بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان رفع و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح تخصیص یابد.

وی خاطرنشان کرد: وی گفت: احداث این تصفیه‌خانه فاضلاب مدرن روستایی در تکاب نشانه توجه ویژه به توسعه این شهرستان است و کیفیت و دانش به کار رفته در روند فعالیت این تصفیه‌خانه یکی از نمونه‌های الگویی در کشور به شمار می‌رود.

ستوده‌فر بیان کرد: احداث و راه اندازی صنایع جانبی پایین دست معادن طلا و سنگ از دیگر نیازهای اساسی تکاب به شمار می‌رود که امیدواریم مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های مربوطه کمک کنند تا این صنایع در تکاب احداث و بخشی از محرومیت شهرستان رفع شود.