نمایشنامه «حر بن یزید ریاحی» به قلم عبدالرزاق عبدالواحد شاعر و نویسنده عراقی با ترجمه‌ای از سید مهدی حسینی‌نژاد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشنامه «حر بن یزید ریاحی» نوشته عبدالرزاق عبدالواحد شاعر و نویسنده عراقی با ترجمه ای از سیدمهدی حسینی‌نژاد توسط انتشارات آماره منتشر شد.

عبدالرزاق عبدالواحد معروف به شاعر «أم المعارک» و یا «شاعر القادسیه» از جمله موسسان اتحاد الادباء در عراق به شمار می‌رود که آثار شعری مختلفی در بیان عاشورا و شخصیت سیدالشهدا از جمله «فی رحاب الحسین علیه السلام» در کارنامه خود دارد. وی متولد ۱۹۳۰ بود و در سال ۲۰۱۵ درگذشت. این هنرمند در سرودن شعر آزاد تبحر داشت و از دانشجویان هم دوره بدرشاکرالسیاب، نازک الملائکه و شاذل طاقه پیشگامان شعر آزاد عربی بود.

این نمایشنامه تنها توصیف گسستن حر از سپاه عمر سعد و پیوستن به اردوگاه حسین (ع) نیست. این نمایشنامه بدیع از دیروز طف به امروز تل زعتر و از عاشورای سال شصت و یک هجری به عاشوراهای امروز گره می خورد. وجه سیالیت و صیرورت و طرح این همانی عصرها و نسل ها و رویارویی حق و باطل به درستی و رسایی در نمایشنامه به تصویر کشیده شده است.

انتشارات آماره به علت وضعیت وخیم کرونا در کشور، رونمایی از نمایشنامه «حر بن یزید ریاحی» را به وقت دیگری موکول کرده و این نمایشنامه را بدون برگزاری مراسم و جلسه نقد و بررسی در دسترس علاقه مندان قرار داده است.