کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با عناوین مختلف درصدد کم رنگ کردن ارزش‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: برخی مسائل اقتضای سنی جوانان بوده اما باید آن‌ها را با زبان نرم ارشاد کرده و تمامی دستگاه‌ها و مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند تا برکات آن به خودشان برگردد.

وی با بیان اینکه نباید مردم و مسئولین کارهای بزرگ فرهنگی را بر گردن یکدیگر بیندازند، افزود: دشمنان نظام با عناوین مختلف سعی در کم رنگ کردن ارزش‌ها داشته که در طول ۲۰ سال مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بر اهمیت داشتن بصیرت فرهنگی و سیاسی تاکید کرده که هم اکنون معنای این سخنان آشکار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امیرالمومنین (ع) امر به معروف و نهی از منکر روح دین بوده که تمامی افراد جامعه مسئول نهادینه کردن این ۲ اصل هستند.

علما با اشاره به لزوم الگو قراردادن سیره پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: حضرت محمد (ص) بشیراً و نذیراً یعنی با شمشیر و اخلاق مبعوث شده لذا باید با مهربانی آموزه‌های دین را به مردم انتقال داده و آن‌ها را جذب اسلام کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه رهبری روشنگری است، گفت: مردم و مسئولین باید نسبت به اجرای منویات امام خامنه‌ای مدظله‌العالی اقدام کنند، زیرا که دشمنان نظام سعی در تغییر باورهای مردم دارند.