مشهد ـ دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم می خواهیم علاوه بر رعایت پروتکل‌ها به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر انجیدنی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از دو هزار و ۳۰۰ بیمار در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند، اظهار کرد: روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار جدید بستری می‌شوند که از تعداد کل بیماران بستری روزانه، بالغ بر ۴۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه هر روز بر تعداد بیماران افزوده می‌شود و شرایط بسیار بحرانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاکم است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: با وجود این‌که چند هفته از شروع پیک پنجم گذشته، حتی به قله پیک هم نرسیدیم و انتظار داریم روند صعودی ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: اکنون بهترین موقع است که مردم عزیز با رعایت پروتکل‌ها و عدم شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، کاری کنند که چرخه انتقال ویروس شکسته شود و میزان چرخش ویروس در سطح جامعه کمتر شود تا شاید بتوانیم این پیک را سریع‌تر به پایان ببریم.

به بیمارستان‌ها مراجعه نکنید

انجیدنی با بیان این‌که شرایط بسیار بحرانی در بیمارستان‌ها داریم و از مردم می‌خواهیم علاوه بر رعایت پروتکل‌ها، به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نداشته باشند، گفت: اگر اقدامات درمانی مربوط به درمان‌های سرپایی است، به مطب‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کنند و برای بیمار بدحال با ۱۱۵ تماس بگیرند و خودشان به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: اگر بیماران تجویز داروی رمدسیویر داشتند، کلینیک‌های تجویز این دارو در نقاط مختلف شهر آماده خدمت‌رسانی هستند و بیمارستان بنت‌الهدی ۲۴ ساعته برای رمدسیویر فعال است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: سایر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان ناظران، بیمارستان جوادالائمه (ع) و بیمارستان ثامن‌الائمه ناجا، در بازه زمانی ۱۲ ساعته خدمت می‌کنند و ظرف روزهای آینده نیز بیمارستان رضوی نیز کلینیک ۲۴ ساعته خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم با کمک مردم، همت کادر درمان و یاری خدا بتوانیم این موج را نیز پشت سر بگذاریم.