اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از تناقض گویی در صدور ضوابط بهداشتی کرونا، ارائه دستورالعمل جامع ویژه ماه محرم را مطالبه اصلی عزاداران حسینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی برنامه‌های عزاداری ماه محرم که با حضور ریش سفیدان و رؤسای محلات اردبیل در فرمانداری اردبیل برگزار شد، در سخنانی بقای دین را وابسته به عزاداری بر سید الشهدا (ع) همراه با شعور حسینی عنوان کرد و گفت: ماه محرم و صفر اصل و جوهره دین را حفظ کرده لذا باید در احیای این ایام تلاش کنیم.

وی بر ضرورت تکریم و احترام عزاداران حسینی تاکید کرد و گفت: عزادار حسینی حرمت و جایگاه والایی در جامعه دارد لذا باید با تکریم و احترام با آنان برخورد شود و اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار خطا شود باید محترمانه گوشزد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از تناقض گویی در صدور ضوابط بهداشتی کرونا، بر لزوم تصمیم گیری واحد از سوی ستاد ملی کرونا و تبیین و اجرای صحیح این دستورالعمل‌ها توسط فرمانداری‌ها تاکید کرد و گفت: ارائه دستورالعمل جامع ویژه ماه محرم مطالبه اصلی عزاداران حسینی بوده و تفاوت در نظارت‌ها و اغماض و چشم پوشی از برخی تجمعات تفریحی از سوی مسئولین نظارتی، عامل ایجاد بی اعتمادی در جامعه و گلایه از سوی عزاداران حسینی است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت ایجاد زمینه حرف شنوی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: نهادهای نظارتی در امر کرونا، باید با بر تجمع شبانه در اماکن تفریحی و مقابل رستوران‌ها و فست فودها نظارت و کنترل داشته و به نحو مطلوب این شرایط را مدیریت کند تا با کمک مردم تمام برنامه‌های مناسبتی بدون آسیب و مشکل برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فضای سازی مناسب شهری و سیاه پوش کردن میادین و خیابان‌های شهر را وظیفه مهم شهرداری هر منطقه و ادارات فرهنگی عنوان کرد و گفت: شهرداری اردبیل طی سالیان متمادی در امر فرهنگ سازی و ایجاد جلوه‌های زیبای بصری تلاش کرده و امسال نیز با پویش «هر خانه یک پرچم» علاوه بر اماکن عمومی و میادین شهر، مردم نیز بر سر در منازل خود پرچم عزای حسینی را نصب کرده و در فضاسازی شهر با شهرداری همکاری می‌کنند.

ایستگاه‌های سلامت جایگزین ایستگاه‌های صلواتی می‌شود

مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: مراسم عزاداری ماه محرم در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از همه حسینیان و رؤسای محلات انتظار می‌رود در اجرایی نمودن مصوبات بخاطر حفظ سلامتی مردم و عزاداران اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: به جای برپایی هرگونه ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات اعم از چای و سایر اقلام، توزیع نذورات به صورت خشک و در قالب ایستگاه‌های سلامت و توزیع اقلام بهداشتی خواهد بود.

فرماندار اردبیل با اشاره به وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در شهر اردبیل و افزایش بستری‌ها و مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: مشارکت عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.