زنجان-معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: اقدامات مدیریتی ویژه برای مقابله با بیماری وبا در استان زنجان انجام گیرد و این بیماری تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صائینی شامگاه سه شنبه در سومین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده در محل استانداری زنجان گفت: بروز بیماری وبا در شرایط کرونایی بسیار سخت‌تر شده است.

وی اظهار کرد: در ویروس کرونای جدید علائم گوارشی نیز وجود دارد و همین مساله تشخیص وبا را از سوی پزشکان با مشکل مواجه می‌کند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: در جوامع آماده مقابله با بیماری وبا میزان و مرگ میرهای ناشی از آن کمتر از ۲۰ درصد است.

صائینی تاکید کرد: آخرین وضعیت پیک بزرگ شیوع وبا در سال ۷۷ رخ داده که همین وضعیت در استان نیز وجود داشت و میزان مرگ و مبتلا روندی افزایشی داشت.

وی افزود: بیماری وبا در ۹۰ درصد بدون علامت، یا علامت آن به صورت خفیف مشاهده می‌شود، فقط پنج درصد با نشانه‌های شدید در فرد بروز دارد.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: با متمرکز شدن بر بیمار ی کووید- ۱۹، نباید از شیوع بیماری وبا بخاطر بروز مسائلی از قبیل خشکسالی غافل شد.

صائینی تصریح کرد: بیماری وبا اهمیت زیادی دارد و در واقع بومی استان محسوب می‌شود و این بیماری در مواقع خشکسالی رخ می‌دهد.

وی گفت: سمت و سوی درمان، پیشگیری و مراقبتهای بعدی بیماری وبا متفاوت بوده و ضروری است.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان افزود: اقدامات مدیریتی خاصی برای مقابله با بیماری وبا در استان زنجان انجام گیرد، فصل شیوع این بیماری از اواخر مرداد آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد.