قرارگاه جهادی شهید احمد گودرزی، از اجرای طرح آزادسازی زندانیان و آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد با اولویت زنان سرپرست خانوار خبر داد.

حامد خیرخواهان رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم و قرارگاه جهادی شهید احمد گودرزی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد توسط این مرکز مردمی خبر داد و گفت: طرح آزادسازی ۱۱۰ زندانی با اولویت زنان سرپرست خانوار و مردان جرایم غیر عمد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرارگاه جهادی شهید گودرزی قرار گرفت که با همت خیرین و مردم عزیز، بستر آزادسازی این ۱۱۰ زندانی در روز عید غدیر فراهم شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد: قرارگاه جهادی شهید گودرزی همزمان با ایام فرخنده سالروز ازدواج آسمانی و ملکوتی حضرت علی بن ابیطالب (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۹۸ در استان تهران افتتاح شد. هدف از افتتاح این مرکز نیکوکاری هم‌افزایی، نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری بین آحاد مختلف جامعه به ویژه خیرین در راستای حل مشکلات جامعه با استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های بالقول و بالفعل مادی و معنوی خیران است که می‌تواند گام مثبتی در نیل به خدمت، تسهیل و تسریع در رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به طور خاص مددرسانی به محرومان و نیازمندان است.

رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم با بیان اینکه خدمات این مرکز نیکوکاری شامل تهیه و توزیع بسته‌های غذایی شامل اقلام خوراکی و طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان است، بیان کرد: به طوری که از زمان شیوع کرونا ۸۰۰۰ بسته معیشتی در چند نوبت میان مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و افراد شناسایی شده و نیز متضرران از بحران کرونا تهیه و توزیع شده است.

خیرخواهان افزود: تهیه و توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم و تهیه و توزیع بیش از ۳۸۵ سری جهیزیه کامل برای نوعروسان و تهیه و توزیع صدها کتانی و لباس گرم برای کودکان کار از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

وی با اشاره بر ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شهروندان توسط این قرارگاه جهادی اظهار داشت: این مرکز به منظور ارتقای سلامت اجتماعی و تقویت نهاد خانواده و احقاق حقوق اقشار در معرض آسیب، با همکاری و مساعدت وکلای قوه قضائیه، کارشناسان و مشاوران خانواده برجسته، خدمات مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده را راه اندازی کرد و در استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران و به تازگی سمنان و خراسان رضوی در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز است.

گفتنی است هموطنان می‌توانند کمک‌های مردمی و خیرخواهانه خود را به شماره کارت این مرکز به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۸۱۹۵۹ واریز کنند.