قزوین-با هدف تبیین فرهنگ جامع عاشورایی در زوایایی فرهنگی و اجتماعی «خیمه گاه» به مدت ۱۳ شب از شبکه تلویزیونی قزوین پخش می‌شود.

فاطمه باقری چیزه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژه برنامه شبکه استانی قزوین به مناسبت ماه محرم اظهار کرد: قریب به دو سال است که همه کشورها و مناطق با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و تجربه محرم سال گذشته نشان داد رسانه در برپایی مراسم مذهبی می‌توانند نقش قابل توجهی اجرا کنند.

وی با اشاره به تولید و پخش برنامه تلویزیونی خیمه گاه از سیمای مرکز قزوین توضیح داد: همین موضوع باعث شد یک برنامه هیئت جامع تلویزیونی با عنوان "خیمه گاه" تدارک دیده شود تا طی این برنامه تمامی زوایای عزاداری از سخنرانی تا مجلس روضه و نیز آئین‌ها و فرهنگ‌های عاشورایی مورد توجه قرار گیرد.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی خیمه گاه عنوان کرد: این برنامه از بخش‌های متعدد تولیدی، سخنرانی و مداحی تشکیل شده است که مجری برنامه حلقه اتصال این بخش‌ها به هم خواهد بود.

باقری تصریح کرد: با نگاه تحولی به هیئت‌ها موضوع حسینیه کودک، جوانان و عزاداری، روضه‌های خانگی و… جز موضوعاتی است که بر پایه چهارچوب هفت گانه مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها پرداخته‌ایم.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم مفاهیم عاشورا را به در قالب‌هایی مورد پسند مخاطب وارد زندگی روزمره کنیم، برای مثال با محوریت بانوی سه ساله کربلا به تبیین روابط دختر و پدر می‌پردازیم و لازمه‌های این رابطه را بررسی می‌کنیم.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی خیمه گاه اذعان کرد: از دیگر بخش‌های برنامه ریزی شده برگزاری مسابقه مرثیه سرایی ویژه نوجوانان است که به نوعی استعدادیابی هم محسوب می‌شود، از سوی دیگر با کمک و همراهی هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنر عاشورایی را هم به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانیم.

باقری تاکید کرد: کرونا و مشکلات مختلف اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها را دچار بحران‌های اقتصادی کرده است و فرهنگ انفاق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، در همین راستا یکی از بخش‌های تولیدی برنامه "حسین (ع) حساب می‌کند" است به این صورت که خیرین در محله‌های ضعیف‌تر با مراجعه به مغازه‌ها حساب دفتری نیازمندان را تسویه می‌کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: لوکیشن برنامه تلویزیونی " خیمه گاه" حسینیه امینی‌ها است و این برنامه در ۱۳ شب و در ۱۳ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای به نمایش در می‌آید.