مشهد ـ دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط خراسان رضوی به ویژه مشهد بسیار حاد و بحرانی است و در اوج پیک پنجم کرونا قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر انجیدنی با بیان این‌که در حال حاضر با شرایط سخت و بحرانی روبرو هستیم، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از سه هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته است.

وی با بیان این‌که از مجموع بیماران بستری ،۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: شرایط استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس، بسیار حاد و بحرانی است و متأسفانه در حال حاضر در اوج پیک پنجم کرونا و افزایش روزافزون تعداد بیماران سرپایی و بستری قرار داریم.

دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بهترین راهکار در اوج پیک پنجم کرونا را ایجاد محدودیت‌های کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی دانست و گفت: بیش از ۱۸ ماه از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و حوزه سلامت با تمام توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی به بیماران است اما توان نیروی انسانی و ظرفیت مراکز درمانی محدود است و همکاری مردم می‌تواند در کاهش این فشار کاری بسیار مؤثر باشد.

انجیدنی با بیان این‌که دست یاری به سمت تمام مسئولان و مردم برای کمک به کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا دراز می‌کنیم خاطرنشان کرد: از مردم کشور درخواست می‌کنیم در حال حاضر که مشهد در شرایط خاصی قرار دارد به این شهر سفر نکنند تا بتوانیم به شکل مناسبی از این بحران خارج شویم.