ایلام - نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های دهلران، گفت: مطالبات مردم در سطح ملی پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد علیزاده در آئین افتتاح فرمانداری ویژه دهلران اظهار کرد: فرمانداری ویژه یکی از مطالبات جدی و قدیمی مردم شهرستان دهلران است که همیشه مطرح بوده که با پیگیری‌ها امروز شاهد استقرار آن در این شهرستان مرزی هستیم.

وی افزود: امیدوارم این مهم بتواند برای شهرستان منشأ خیر و برکت و پیشرفت شود و با توجه به مسافت ۲۲۰ کیلومتری شهرستان تا مرکز استان تعداد زیادی از ادارات جایگاه اداری آنها به معاون مدیر کلی و فرماندار به عنوان معاون استاندار ارتقا پیدا می‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات و موضوعات مردم در شهرستان حل و فصل و قدرت چانه زنی مدیران بالاتر می‌رود و این کمک به حل و فصل پروژه‌های مهم شهرستان خواهد کرد.

وی به فاکتورهای لازم برای ارتقا فرمانداری به فرمانداری ویژه افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌ها و رایزنی‌های همه جانبه و حمایت دولت و سایر مسئولان، دهلران توانست مجوز فرمانداری ویژه را کسب و امروز شاهد خوشحالی مردم شهرستان هستیم.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی از پیگیری استاندار، مسئولان شهرستانی و اصحاب رسانه در تحقق این مهم تقدیر کرد و گفت: مرز چیلات، اتصال شبکه راه آهن، توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان و ساماندهی آبگرم از مطالبات جدی هستند و در ماه‌های آینده شاهد خبرهای خوبی برای حوزه جنوب و شهرستان دهلران خواهیم بود.

گشایش اعتبارات ال سی برای پتروشیمی دهلران

نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از گشایش اعتبارات ال سی برای پتروشیمی خبر داد و گفت: این کار باعث شد پیمانکاران اصلی پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: بحث انتقال خوراک پتروشیمی دهلران به جاهای دیگر بعضی مواقع مطرح بود که به شدت مخالفت کردیم و اجازه این کار را نمی‌دهیم و از وزارت نفت خواستاریم این پروژه را تثبیت کند.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صندوق بازنشستگی و شرکت‌های سرمایه گذاری تلاش کنند تا فاصله بهره برداری ان جی ال و پتروشیمی به حداقل برسد

علیزاده از مطرح کردن مشکلات کارخانه سیمان دهلران در سفر رئیس قوه قضائیه به استان خبر داد و افزود: مدیرعامل کارخانه سیمان باید برابر برنامه زمانبندی پروژه را تکمیل و مسئولان نظارت لازم را اعمال نمایند تا به سرانجام برسد.

وی در خصوص سی تی اسکن دهلران هم گفت: با توجه به شرایط کنونی کرونایی و از طرفی رجوع مردم برای سی تی اسکن به ایلام و خوزستان امیدواریم مسؤولان بهداشت و درمان استان تلاش کنند این دستگاه راه اندازی تا بخشی از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.