همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: فعالیت‌های فرهنگی زیر نظر امام جمعه همدان به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی استان و با یک تقسیم کار مناسب باید انجام شود.

حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ترویج فرهنگ اسلامی در سطح شهر همدان اظهار داشت: هدف ما رسیدن به یک مدینه فاضله در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در سطح شهر همدان بوده که نیاز به یک هم‌افزایی دارد.

وی افزود: باید تمام مجموعه‌های فرهنگی شهر اعم از دولتی و مردمی با نقشه مشترک و به دور از موازی‌کاری و یک سو نگری در جهت رفع مشکلات فرهنگی شهر تلاش کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان شهرداری نقش محوری در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی زیر نظر امام جمعه همدان به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی استان و با یک تقسیم کار مناسب باید انجام شود.

صفری افلاک خاطرنشان کرد: ما نیز در جایگاه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تمام تلاش خود را برای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره همیاران محلات در همدان بیان کرد: همیاران محلات در راستای هویت بخشی به محلات همدان شکل گرفته که از مردم همان محله از امام جماعت، نخبگان، بانوی محله و بازاریان آن محله تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: شهرداری باید به سمت مردمی کردن تصمیمات و حتی برون سپاری کارهای اجرایی به همیاران محلات حرکت کند.

وی افزود: در جامعه ایده آل اسلامی مردم در محلات خود یک هویت برجسته دارند و خودشان مشکلات را حل می‌کنند و کار شهرداری‌ها فقط بستری‌سازی است.