آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه برخی بدون ماسک در پارک‌ها تفریح می‌کنند اما در فضای مجازی علیه هیات‌ها هجمه ایجاد می‌شود، گفت: با توجه به این تبلیغات سوء نباید بهانه دست بدخواهان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه محرم ماه سال ۱۴۰۰ آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (ع) با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: همانطور که ایشان بیان کردند ما نیازی به عزاداری به صورت مبرم داریم اما باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد. نگذاریم دشمنان به ما طعنه بزنند و ما را سرزنش کنند و اعلام کنند که شیعیان باعث شیوع ویروس کرونا هستند.

وی با بیان اینکه مداحان حتماً تاکید کننده که جوانان در مراسم عزاداری با فاصله گذاری اجتماعی حضور یابند، ابراز کرد: امروز باید با رعایت مسائل بهداشتی، بهانه‌ای دست آنان که بدخواه عزاداری اهل بیت (ع) هستند نداد.

امام جمعه آرادان ادامه داد: همه از لحاظ بهداشتی رعایت می‌کنند اما برخی هم در سایت‌ها و فضای مجازی و… مدام پیام می‌گذارند که عزاداری عامل کشته شدن مردم است در حالی که در مجامع مذهبی بیشترین رعایت‌ها صورت می‌گیرد و همه با ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مذهبی حضور می‌یابند. این صحبت‌ها در زمانی مطرح می‌شود که اگر در همین شب‌ها به برخی پارک‌ها مراجعه کنیم خواهیم دید که مردم بدون ماسک و فاصله گذاری حضور دارند چرا اینها بیان نمی‌شود؟ اینها در واقع سو تبلیغات است.

شریفی نیا با بیان اینکه نگرانی از فوت‌های بیماران کرونایی شدت گرفته است، بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز شاهد طغیان کرونا هستیم و شرایط خطرناک شده است لذا امیدواریم به برکت محرم این بیماری از بشریت دور شود.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه عزاداری پیشینه بسیاری دارد، تاکید کرد: در روایات وجود دارد که وقتی حضرت زینب (س) برای شهدای کربلا و امام حسین (ع) عزاداری کردند، دوست و دشمن می‌گریستند و لذا باید قدردان این مجالس عزاداری باشیم.

امام جمعه آرادان با انتقاد از برخی هجمه‌ها علیه مداحان و مجالس عزاداری، افزود: برخی همه مداحان را مورد اهانت قرار می‌دهند در حالی که تعداد مداحان با اخلاص فراوان هستند مداحان مجالس مملو از جوان عزادار دارند و باید قدردان آنها باشیم چرا که در کنار شبکه روحانیان و منبری‌ها مبلغ مکتب پیامبر (ص) هستند و کار ارزشمندی را صورت می‌دهند.