ارومیه – همزمان با چهارمین روز ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه شرایط کرونا در ۶۸ نقطه آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که علاوه بر بسیاری از مساجد شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی، در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با حضور پرشور مادران عزادار حسینی برگزار شد، مادران سیاه‌پوش درحالی‌که کودکان خود را با لباس‌های سبز و سفید در آغوش داشتند و سربندهایی با مضامین یا حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند، در رثای شهادت کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا، اشک ماتم ریختند.

البته در همه این آئین‌ها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل از سوی برگزارکنندگان و البته تاکید مادران حاضر رعایت شد و فاصله بین مادران نیز به صورت کامل حفظ شده بود.

در این آئین‌ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و همچنین شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

برگزاری مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی از جمله آیین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.

نظیر این مراسم در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد و طی آن اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.