مشهد ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از بارگیری و ارسال ۲ محموله ۲۰ تنی اکسیژن به سمت خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی اشرفی اظهار کرد: تعداد ۶۰۰ عدد کپسول ۴۰ لیتری توسط بخش خصوصی استان خریداری و امروز وارد استان شد تا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های سطح استان برحسب نیاز توزیع شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ کپسول دیگر خریداری شده و در حال حمل به استان است و آمادگی خریداری تعداد بیشتری بر اساس اعلام کمیته نیازسنجی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش مصرف اکسیژن استان، هماهنگی لازم برای ورود اکسیژن مایع توسط استاندار با استان‌های دیگر انجام شده که ۲۰ تن دیروز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل و تعدادی محموله دیگر در حال بارگیری و حمل به استان است.

وی با قدردانی از مشارکت فعالان بخش خصوصی عنوان کرد: با توجه به اعلام نیاز بیمارستان‌های استان به آب، در حال تهیه میزان نیاز اعلامی با مشارکت فعالان اقتصادی هستیم، در این راستا روز گذشته تعدادی بطری نیم لیتری تأمین و جهت توزیع تحویل دانشگاه شد.

اشرفی گفت: با توجه به اعلام نیاز مدیریت بحران استان به دستگاه‌های نوبت‌دهی در مراکز درمانی، با همکاری بانک‌های استان تاکنون تعداد هشت دستگاه آماده شد که دو دستگاه در مراکز درمانی اعلامی نصب و آمادگی برای نصب مابقی دستگاه‌ها بر حسب نیاز وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین محموله ۲۰ تنی اکسیژن در عسلویه بارگیری شده که یکشنبه به مشهد می‌رسد، علاوه بر آن، یک محموله ۲۰ تنی نیز شنبه از فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و یکشنبه به مشهد خواهد رسید.