کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برای جلوگیری از سرقت، مردم این شهرستان از تلفن همراه در معابر عمومی استفاده نکنند.

منوچهر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سرقت تلفن همراه اظهار کرد: سارقین در سرقت گوشی‌های تلفن همراه دارای روش‌های مختلفی از جمله اغفال به بهانه گرفتن تماس ضروری و قاپیدن در سطح معابر و اماکن عمومی شهرستان سرپل ذهاب هستند.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و عدم توجه به توصیه‌های پلیس توسط شهروندان سارقان را به ارتکاب موبایل قاپی ترغیب می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: مردم این شهرستان چنانچه در خیابان و معابر عمومی مجبور به استفاده از تلفن همراه هستند، باید مراقب اطراف خود بوده که سارقان از پشت سر اقدام به قاپیدن تلفن همراه نکرده و از در اختیار قرار دادن تلفن همراه خود به بهانه تماس ضروری و یا هر علت دیگر به افراد ناشناس خودداری کنند.

رضایی افزود: شهروندان از حمل پول نقد زیاد و اقلام قیمتی به صورت پیاده در هر شرایطی پرهیز کرده و از قرار دادن کیف موبایل و دیگر وسایل با ارزش بر روی داشبورد و صندلی خودرو بپرهیزند.

وی گفت: شهروندان در صورت وقوع هر گونه مشکل و موضوع مشکوک مراتب را به گشت‌های فعال کلانتری و یا پلیس ۱۱۰ گزارش داده تا در اسرع وقت از وقوع جرم در سطح شهر سرپل ذهاب جلوگیری شود.