بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: چنانچه بخواهیم خرده فروشی در ماهیرود مزیت دار باشد باید در مصوبه هیئت وزیران معافیت برای عوارض ورودی در نظر گرفته شود.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در زمینه فراهم کردن شرایط خرده فروشی در مرز ماهیرود، اظهار کرد: خرده فروشی از سمت ما از گذشته نیز در غرفه‌های بازارچه فراهم بوده است و مسئله جدیدی نیست.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در همین الان نیز غرفه‌های فروش مواد غذایی و مواد خوراکی به صورت خرده فروشی فعالیت دارند، اظهار کرد: اگر بخواهیم خرده فروشی را از سمت طرف مقابل داشته باشیم این موضوع علاوه بر مصوبه شورای مبادلات مرزی نیاز به مصوبه هیأت وزیران دارد.

رحیمی زاده گفت: البته اگر بخواهیم این خرده فروشی مزیت دار باشد باید در مصوبه هیأت وزیران معافیت برای عوارض ورودی نیز در نظر گرفته شود تا به عنوان یک امکان مزیت دار به این موضوع نگاه شود.

وی بیان کرد: دولت می‌تواند به واسطه محرومیت خراسان‌جنوبی و سایر نیازها برای معافیت در عوارض ورودی در خرده فروشی تصمیم بگیرد اما حقوق گمرکی مربوط به تصمیم مجلس شورای اسلامی است.

رحیمی زاده با بیان اینکه در حال حاضر تبادلات در مرز ماهیرود طبق روال انجام می‌شود، یادآورشد: افغانستان هر تحول سیاسی را که تجربه کند باز هم بازار ایران برای او بهترین دروازه تأمین محصولات و نیازهایش هست و از این جهت می‌گوئیم روندی در خلل صادرات و واردات رخ نمی‌دهد.