همدان_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت:بالغ بر ۴۰ تیم ارزیابی تبلیغات اسلامی در استان تا شب ششم محرم مجموعاً ۱۷۰۰ مورد بازررسی از هیئت های انجام داده اند.

محمد هادی نظیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال هم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی خیمه‌های عزای امام حسین علیه السلام برافراشته شد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به تجربه سال گذشته از ابتدای ماه ذی الحجه ستاد عملیات محرم و صفر را در کل استان تشکیل داد و با شکل‌گیری کمیته‌های مختلف که شامل کمیته تبلیغات محیطی، کمیته اطلاع رسانی، کمیته اعزام، کمیته مبلغین، کمیته هیأت مذهبی، کمیته مراسمات، کمیته کودک و نوجوان و کمیته بانوان بود.

وی گفت: ستاد عملیات محرم و صفر هم در استان و هم در تمامی شهرستان‌ها فعال بود با تشکیل جلسات مختلف که مجموعه جلسات به ۵۰ جلسه بود برگزار شده و تمام مقدمات شکل گیری مراسم محرم در آن بررسی و تعیین شد.

نظیری تاکید کرد: اقداماتی که در این حوزه صورت گرفت توجیه و تبیین شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و اقتضائات برگزاری مراسم در سال محرم ۱۴۰۰ بود و امسال خلاقیتی در این حوزه انجام شده بود که ما هیئت‌ها را در قالب‌های کوچک‌تر و به صورت منطقه‌ای توجیه کردیم همچنین جلسات توجیهی در سطح دهستان‌ها و در واقع بخش‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه گفتمان مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح مبلغین توانمند استان مباحثه و گفتگو و جلسات کارشناسی شکل گرفت، ادامه داد: گفتمان واحد مبلغین ترسیم و ضمن اینکه به سایر موضوعات هم در این حوزه پرداخته شد.

نظیری افزود: با آغاز عملیات ماه محرم هم در واقع بعد از شکل‌گیری هیئت‌ها و انجام مقدماتی که صورت گرفت تیم‌های ارزیابی ما که حدوداً بالغ بر ۴۰ تیم ارزیابی در استان از مجموعه کارمندان سازمان تبلیغات، شورای هیأت مذهبی، کانون مداحان و دیگر ظرفیت‌ها با مشارکت و همراهی تیم‌های شبکه بهداشت و درمان اقدام به بررسی شرایط هیئتهای سطح استان در رعایت مسائل مختلف کردند.

وی با تاکید بر اینکه بازدیدهای متعددی در فضای استان از هیئت‌ها از اول محرم انجام گرفت ادامه داد: هر گزارشی را ناظر بر فعالیت‌ها و عملیات‌های هیئت‌ها به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ با ارسال عدد ۱ اعلام نمایند و یا در استان هم می‌توانند با شماره ۳۴۲۳۵۷۱۰ تماس بگیرند یا به شماره ۰۹۹۰۳۶۲۶۶۸۰ گزارشات خود را پیامک کنند و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی گزارشات دریافتی را تحلیل، ارزیابی و رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه آنچه که ما در سطح استان تا امروز شاهد بودیم این هست که هیأت حسینی به نفع احسن و به نحو بسیار مناسب شیوه نامه‌های بهداشتی رو کاملاً توجه و رعایت می‌کنند تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری از هیئتهای می‌خواهیم نسبت به اینکه هیئت‌ها بستری برای سو استفاده دشمن نشود توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا شب ششم محرم مجموعاً در استان ۱۷۰۰ بازرسی انجام شده است گفت: تقریباً در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰ درصد آنها نماینده شبکه بهداشت هم حضور داشتند و ما در هیئت‌هایی که در واقع مشکلاتی دیده شده از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تذکراتی دادیم و چند مورد را که منجر به تذکر کتبی به هیئت داده و رفع گردید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: یکی از اقداماتی که در اداره تبلیغات اسلامی استان صورت گرفت تبیین گفتمان محتوایی محرم بود که گفتمان محتوایی که امسال تعیین شد بحث در واقع ایفای نقش مردم در حرکت‌های اجتماعی بود.