گناوه- همایش «احلی من العسل» همزمان با ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «احلی من العسل» از برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم عصر یکشنبه در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار و از طریق فضای مجازی برای علاقمندان پخش شد.

امام جمعه موقت گناوه در این برنامه معنوی با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: مجلس عزای حضرت قاسم (ع) مجلسی بسیار باعظمت است چون مجلس بزرگداشت کسی است که هم خودش شهید است و هم، پدرش، پدربزرگش بزرگوارشان همگی شهید هستند.

حجت الاسلام مصطفی آشناگر افزود: در واقعه عاشورا در کنار افراد پا به سن گذاشته و محاسن سفید، نوجوانانی چون عبدالله بن حسن (ع) و قاسم بن حسن (ع) را می‌بینیم که اگر چه به سن تکلیف نرسیده‌اند اما بزرگ مردان تاریخ هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم حضرت قاسم (ع) گفت: شجاعت، معاد باوری و باور به سرای ابدی و ولایت پذیری و ولایتمداری سه درس مهم و بزرگی است که باید از حضرت قاسم (ع) آموخت.

امام جمعه گناوه گفت: حضرت قاسم (ع) بهترین الگوی زندگی برای همه ما و به خصوص برای نوجوانان است.

در این آئین معنوی که به مناسبت شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) و همزمان با ایام سوگواری و عزاداری محرم به همت هیئت امنا امامزاده سلیمان بن علی (ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه در آستانه مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزار شد، مداحی از دیگر بخش‌ها بود و از طریق فضای مجازی پخش شد.