اردستان-رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در شهرستان اردستان به علت درمان موفق و روند خوب واکسیناسیون، نسبت به قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صادقی شامگاه یک‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اردستان، اظهار داشت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در شهرستان اردستان به علت درمان موفق، همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و روند خوب واکسیناسیون نسبت به شدت پیک پنجم کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مرگ‌ومیر افزایش خواهد یافت، افزود: در موج پنجم کرونا تاکنون ۱۰ نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند.

صادقی خاطرنشان کرد: به واسطه شدت شیوع موج پنجم کرونا در شهرستان در حال حاضر دو بخش ایزوله بیمارستان شهید بهشتی اردستان از بیمار پر شده و ایزوله سوم نیز در حال پر شدن است.

وی با بیان اینکه ویروس دلتا نسبت به گونه‌های قبلی خطرناک‌تر است، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین گروه بستری‌شدگان کرونایی در بخش‌های داخلی بیمارستان اردستان موارد خانوادگی هستند.

رئیس بیمارستان اردستان یادآور شد: در ویروس نوع دلتا تراکنش ویروس در ناحیه حلق و گلو یک هزار برابر نوع ویروس‌های قبلی است.

صادقی با اشاره به انتقال ویروس از طریق تنفس، تاکید کرد: یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری قرقره آب نمک و شستن بینی با آب نمک است.

وی با اشاره به دغدغه مردم در خصوص تزریق واکسن، تصریح کرد: شرایط الان طوری نیست که ما حق انتخاب داشته باشیم و باید در دسترس ترین واکسن را انتخاب کنیم.