آبادان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اگر اعلام تعطیلات سراسری صرفاً جنبه تفریح برای مردم و مسئولان داشته باشد، تلاش ما به جایی نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله سلمان زاده عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای ضمن اشاره به روند افزایشی مبتلایان به ویروس جدید و ثبت رکورد بستری روزانه در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های جدیدی که در یک هفته اخیر در بیمارستان‌های منطقه ایجاد شده است تکمیل شد و در حال استفاده و تجهیز ورزشگاه‌ها و مصلای نماز جمعه برای بستری بیماران جدید هستیم.

وی از رعایت نشدن محدودیت‌های کرونایی انتقاد کرد و افزود: اگر اعلام تعطیلات سراسری صرفاً جنبه تفریح برای مردم و مسئولان داشته باشد، تلاش ما به جایی نخواهد رسید و ایجاد محدودیت‌ها نه تنها کارساز نیست بلکه موجب گسترش بیش از پیش بیماری در منطقه و کشور می‌شود.

سلمان زاده گفت: شمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در حال افزایش است و اگر مردم به هشدارها و محدودیت‌ها توجه نکنند، فاجعه ملی رخ خواهد داد و هر روز باید شاهد مرگ عزیزانمان خواهیم بود.

وی، تنها راه برون رفت از بحران را رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست و افزود: کادر بهداشت و درمان بسیار خسته شده است و تعداد زیادی از آنها نیز درگیر بیماری هستند؛ بنابراین با کمبود شدید نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و دست یاری به سوی نیروهای داوطلب در حوزه بهداشت و درمان دراز می‌کنیم تا به کمک همکاران خود بشتابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در صورت ادامه این روند به زودی با کمبود دارو و امکانات مواجه خواهیم شد؛ پس همه با هم کمک کنیم تا علاوه بر خستگی کادر بهداشت و درمان، شرمنده مردم نباشیم.