شیراز - استاندار فارس گفت:چند بیمارستان پشتیبان برای پذیرش بیماران کرونایی در فارس پیش بینی و تجهیز شد و تاکنون سه بیمارستان صحرایی راه اندازی و ۲ بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت الله رحیمی در بازدید از بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع) و نمازی شیراز با بیان اینکه کادر درمان همه تلاش خود را برای درمان کرونا به کار گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه ورودی بیماران کرونایی به گونه‌ای است که فشار زیادی بر سیستم بهداشتی و درمانی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۰ بیمار بستری دائم، ۱۰۰ بیمار سرپایی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان علی اصغر شیراز در حال دریافت خدمات درمانی هستند، افزود: تاکنون سه بیمارستان صحرایی راه اندازی شده و ۲ بیمارستان صحرایی دیگر هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اقلام ضروری مورد نیاز درمان بیماران کرونایی را تأمین کنیم، ادامه داد: پزشکان اعلام می‌کنند که داروهای اصلی مورد نیاز موجود است و در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود؛ هرچند با روندی که بیماری طی می‌کند اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و مردم خودشان همکاری نکنند امکان سرویس دهی وجود ندارد.

رحیمی افزود: تلاش می‌کنیم در کنار بیمارستان علی اصغر که کادر متخصص و امکانات خوبی دارد سالن دیگری تهیه و راه اندازی کنیم؛ هرچند که هم اکنون حتی از مسجد بیمارستان هم به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود.