رشت- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: قیام امام حسین (ع) به ما آموخت که انسان باید در برابر منکرات بزرگ‌تر مانند حکومت ظالم نیز بایستد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد سرافراز شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر معنای وسیع و عمیقی دارد که در تمام حوزه‌های جامعه اثرگذار است، گفت: یکی از کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح رفتارها است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه این ستاد ۱۶ عرصه برای انجام این فریضه دینی تعیین کرده است، افزود: اگر چه موضوع عفاف و حجاب ویژه است اما به مسائل دیگر نظیر تعلیم و تربیت، صنعت و محیط زیست نیز پرداخته می‌شود و آمران به معروف و ناهیان از منکر در این حوزه‌ها تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی نگاه می‌شود، اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) به ما آموخت که امر به معروف و نهی از منکر تنها برای مقابله با منکرات کوچک نیست بلکه انسان باید در برابر منکرات بزرگ‌تر مانند حکومت ظالم نیز بایستد.

سرافراز با بیان اینکه مسائل و منکرات شخصی مردم که در حریم خصوصی آنها اتفاق می‌افتد شامل امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود افزود: اگر اعتقادات فرد اثرات و آسیب‌های اجتماعی به دنبال داشته باشد دیگر حریم خصوصی نیست و امر به معروف لازم است.

وی تصریح کرد: طبق آمار منتشر شده از سوی دانشگاه تهران، حدود ۸۹ درصد مردم باور دارند که باید نسبت به خطاها متذکر شد و حدود ۶۹ درصد مردم نیز خود آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان انجام این فریضه دینی توسط مردم به مردم و مردم نسبت به حاکمیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر همه مردم این مسئولیت اجتماعی را بپذیرند اوضاع جامعه متحول می‌شود و طبق فرمایش رهبری، اولویت در انجام این فریضه، امر به معروف حاکمان توسط مردم است.

سرافراز با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای نشان دان اثر این فریضه، سراغ خواص و نخبگان جامعه می‌رود، اضافه کرد: اخلاص در عمل، توکل، مدارا و صبر از شرایط مهم عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.