حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری مدیر مرکز اسلامی زامبیا از برگزاری مراسم عزاداری برای مردم مهاجر و بومی های زامبیا خبر داد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری مدیر مرکز اسلامی زامبیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرکز اسلامی زامبیا در این کشور دارای چند شعبه است. شیعیان زامبیا از روز اول محرم به اقامه عزا پرداختند و این مراسم‌ها تا شام غریبان ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های این مرکز در این دهه افزود: سخنرانی، اقامه عزا و اطعام عزاداران از جمله برنامه‌هایی بود که برپا شد. این مراسم برای هندی‌ها و پاکستانی‌های مقیم این کشور به زبان اردو و برای عرب‌زبانان مهاجر به زبان عربی برگزار شد. همچنین سخنرانی و عزاداری برای مردم محلی به دو زبان نیانجا و تونگا که زبان‌های رایج مردم زامبیا است انجام می‌شود.

موسوی زاده جزایری ادامه داد: نکته قابل توجه این است که ما سخنرانی به سه زبان زنده دنیا را در این مرکز در ایام محرم انجام دادیم. همچنین عزاداری و اقامه ماتم نیز به همین نحو و به دو زبان محلی برگزار شده است.

وی درباره موضوعات مباحث مطرح شده در این دهه گفت: موضوعات سخنرانی از سوی خودم و مبلغین بومی به صورت واحد بیان شده است. این موضوعات در کنار معرفی عاشورا از حیث تاریخی و فلسفی، به بررسی وظیفه شیعیان در عصر کنونی در راستای پاسداشت قیام اباعبدالله (ع) بوده است.