قزوین - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: در راستای مهار کرونا و اجرای مصوبات ستاد کرونا ۹۵ درصد اصناف استان قزوین کسب و کار خود را تعطیل کردند.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اعمال محدودیت تردد به منظور کنترل بیماری کرونا در سطح استان در روز گذشته ۱۸۰۷ خودرو جریمه شدند که ۱۴۹۴ خودرو جریمه یک میلیون تومانی و۳۱۳ خودرو نیز جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شدند.

حبیبی افزود: طی این مدت ۲۰۳۰ مورد بازرسی انجام گرفته است که منجر به ۳۶۷ مورد تذکر شفاهی، ۷۵ مورد اخطار کتبی و ۱۱ مورد هم پلمپ شده‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تاکید کرد: کنترل سفت و سخت ترددها و فعالیت‌ها و قرنطینه استان تا پایان روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به همراهی اصناف نیز اظهار کرد: اصناف در اجرای مصوبات ستاد کرونا سنگ تمام گذاشته‌اند و یکی از حوزه‌هایی که در طی ۱۸ ماه گذشته همیشه در کنار ستاد کرونا بوده و به مصوبات آن پای بنده بوده‌اند بازار، اتحادیه و اصناف بوده‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا مصوب شد که ادارات، بانک‌ها و اصناف تعطیل و ترددها نیز محدود و نزدیک به ممنوع شود، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی ستاد پایش ستاد کرونای استان بالای ۹۵ درصد اصناف و بازار نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام نموده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً همراهی بالای ۹۵ درصد بازار و اصناف مهار کرونا را نزدیک خواهد کرد، ادامه داد: قریب به ۴۰ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که فقط ۹ گروه از مشاغل گروه یک در این مرحله فعالیت داشته‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تصریح کرد: در واقع بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی در راستای مصوبات ستاد کرونا و به منظور مهار کرونا و توجه به سلامتی مردم فعالیت خود را تعطیل کردند.

وی در پایان یادآور شد: همراهی مردم و کسبه بازار در این شرایط حساس و خاص در ذهن مردم و تاریخ ماندگار خواهد شد.