فیروزکوه- امام جمعه فیروزکوه گفت: اکرام و کمک رسانی به مومنین از شروط معرفت و شناخت اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن حیدری ظهر پنجشنبه در مراسم عزاداری ظهر عاشورا در فیروزکوه با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا اظهار داشت: در این فراز سه شرط برای معیّت با اهل بیت (ع) ذکر شده است، اولین شرط معرفت و شناخت اهل بیت (ع) است.

حیدری گفت: منظور از شناخت فقط شناخت شناسنامه‌ای نیست، این شناخت هم خوب است اما مهم معرفت قلبی نسبت به اهل بیت (ع) می‌باشد و اگر انسان بداند که امام او خیر و صلاح آن انسان را بهتر از خود انسان می‌داند و امام نسبت به آن انسان از خود انسان دلسوزتر است، آن وقت انسان خود را در دامن اهل بیت قرار می‌دهد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: دومین شرط معرفت و ارادت به دوستان اهل بیت (ع) است، ما به خاطر اهل بیت باید دوستان اهل بیت (ع) را هم دوست داشته باشیم، اهل بیت (ع) نسبت به دوستان خود بسیار حساس هستند؛ منظور از دوستان اهل بیت (ع)، همه شما مردم عزیز جزو دوستان اهل بیت هستید.

وی افزود: خدا می‌داند شما شیعیان و محبین نزد امام زمان (عج) خیلی ارزش دارید، حضرت به شما خیلی توجه دارد، در روایت داریم که امام زمان فرمودند من برای شما دعا می‌کنم، امام بسیار مهربان است.

حیدری عنوان داشت: اهل بیت (ع) همیشه از حال ما آگاه هستند؛ اگر خدایی نکرده ما به یک شیعه و محبی بی احترامی کنیم بی احترامی به اهل بیت است، یکی از شروط معیّت با اهل بیت (ع) اکرام مؤمنین است، نسبت به همدیگر دلسوز باشیم و سومین شرط برائت از دشمنان اهل بیت (ع) می‌باشد، انسان نمی‌تواند نسبت به دشمنان اهل بیت و نسبت به کسانی که درب خانه اهل بیت را بستند بی تفاوت باشد.