رشت - امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مبارزه با فساد، گسترش عدالت و ایجاد تحول مطالبه مردم از دولت است، گفت: داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیر باید ویژگی مهم وزرای جدید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار با وفای ایشان، اظهار کرد: بررسی‌های نشان دهنده رعایت دستور العمل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، گفت: این روز به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است البته در سال‌های اخیر کم لطفی‌هایی نسبت به مساجد صورت گرفته انتظار می‌رود این روند در دولت جدید تغییر کند.

امام جمعه رشت در ادامه به در پیش بودن هفته دولت همزمان با دوم شهریور ماه اشاره و تأکید کرد: دولت سیزدهم وارث دولت فرسوده و کم‌کار است که باید با جدیت، مدیریت جهادی و پشتکار در زمینه حل مشکلات گام بردارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت سیزدهم به اصلاح نابسامانی‌ها، اضافه کرد: این دولت باید بر مبنای گام دوم انقلاب حرکت کند.

آیت الله فلاحتی ایجاد تحول، گسترش عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین از بین بردن فقر را از مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت جدید برشمرد و ادامه داد: تغییر وضعیت موجود، ایجاد ثبات و رفع نابسامانی‌ها و همچنین مبارزه با رانت و فساد فرهنگی از مواردی که است مردم از دولت انتظار دارند در آن تحول ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع وزرای پیشنهادی و اهمیت توجه به آن و انتخاب افراد اصلح، اظهار کرد: وزیران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روحیه جهادی و خستگی ناپذیر داشته باشند و مطیع ولایت بوده و به اصول و آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته و دارای سوابق شفاف باشند.

امام جمعه رشت خواستار معرفی مدیران فاسد از سوی مردم شد و گفت: نمایندگان مجلس نیز باید به این موضوع توجه داشته و در راستای مبارزه با فساد بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های وزرای دولت سیزدهم، تأکید کرد: پرهیز از اشرافی گر و قدرت طلبی و همچنین جدا کردن خط خود از فتنه و فتنه گران از مهم‌ترین ملاک‌ها و ویژگی‌های وزرای دولت سیزدهم باید باشد.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر ضرورت توجه به اصل ولایت مداری در انتخاب همه مدیران از وزرا تا پایین‌ترین مدیر، افزود: بارهای شاهد بودیم مدیرانی که همیشه خواستار گرفتن کمک از خارجی‌ها بوده و به توانمندی‌های داخلی توجه نمی‌کردند.

وی در ادامه به هجمه‌های ایجاد شده در زمینه تولید واکسن داخلی اشاره و اضافه کرد: عده‌ای معتقدند ایران به جای تولید واکسن داخلی باید واکسن وارد کند. این افراد کسانی هستند که می‌خواهد همیشه دستمان جلوی بیگانگان دراز باشد.