حاجی آباد - وقوع سیل طی چند روز اخیر در بخش احمدی منجر به خسارت به روستاها شد، همچنین جاده ارتباطی بین روستاهای کوهشاه شمالی و کوهشاه جنوبی قطع شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: باران طی چند روز اخیر در بخش احمدی باریدن گرفت که موجب خوشحالی مردم با توجه به خشکسالی و مشکلات کم آبی شد اما شدت گرفتن باران و وقوع سیل کام مردم را در این منطقه تلخ کرد. سیل در دهستان کوهشاه احمدی باعث تخریب راه‌ها و همچنین خسارت به روستاها شد. راه «گُدار کُجین» راه ارتباطی بین روستاهای کوهشاه شمالی و جنوبی و ارتباط این روستاها به استان کرمان است.

ضیا میرزاده عضو شورای روستای چک چک در گفتگو با مهر عنوان کرد: سیل در روستای «چک چک» موجب تخریب راه و شکسته شدن تیر برق و قطع برق روستای چک‌چک پایین شد، همچنین لوله‌های آب شرب روستا طعمه سیل و خسارت به باغ‌های نارنگی انجیر به میزان ۴۰۰ اصل برآورد شده است.

حمید نوروزی عضو شورای روستای روستای «چاه سبزه» در گفتگو با مهر اظهار داشت: وقوع سیل باعث تخریب سیل بند روستا همچنین تخریب راه‌های ارتباطی روستا شده است.

همچنین جمشید جمالی عضو شورای روستای «کُجین» در گفتگو با مهر اعلام کرد: شکاف در زیر سد بالادست روستا باعث عبور حجم زیاد روان آب و ایجاد سیل شد که تخریب لوله‌های آب شرب روستا را در پی داشت که به باغ‌های روستا ۵۰۰ اصله درخت از جمله انجیر و انار خسارت وارد شده است.

علی اصغر طیاری عضو شورای روستای «شیخ عالی» هم در گفتگو با مهر بیان داشت: خسارت به جاده روستا باعث سختی عبور و مرور شده و به سیل بند روستا که در دو طرف روستا قرار دارد و همچنین به ۲ باب از منازل روستایی خسارت وارد شده است.

به گزارش مهر، دهستان کوهشاه شمالی از توابع بخش احمدی شهرستان حاجی آباد در شمال شرقی استان هرمزگان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است مشکل اصلی کوهشاه احمدی نبود راه مناسب و آسفالت است.