قم- مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به تخفیف یا بخشش اجاره موقوفات در قم به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا گفت: برخی از مسئولان، حریم وقف و موقوفات را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری یکشنبه شب در سوگواره بصیرت عاشورایی که در بقعه علی بن بابویه قمی و با موضوع گرامیداشت پیر غلامان حسینی برگزار شد، گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی مجالس حسینی مانند گذشته با حضور گسترده همه مردم برگزار نشد اما استفاده از فضای مجازی در این زمینه تأثیرگذار بوده و توانست این کمبود را تا حدی جبران کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: همه ما دوست داریم در رکاب حضرت مهدی (عج) جانبازی کنیم، در مسیر حق و حقیقت گام برداریم و در واقع با جان و مالمان ایشان را یاری کنیم که یکی از راهکارهای این مسئله، وقف است زیرا موقوفات همیشه باقی می‌ماند.

وی با اشاره به موقوفاتی صدها سال پیش در ایران به ثبت رسیده‌اند و حالا به واسطه سازمان اوقاف از آنها در همان نیت‌های صورت گرفته استفاده می‌شود، افزود: باید از سوی مداحان و پیر غلامان حسین این مسائل برای مردم گفته شود تا عموم اقشار جامعه با ثمرات و برکات وقف آشنا شوند.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: مردم خوبی داریم، زیرا در زمینه موقوفات هم تا آنجا که می‌توانند وارد میدان شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: کمک‌هایی از محل عوائد موقوفات و خیرات در قم طی سال ۱۳۹۹ به اقشار مختلف صورت گرفته که مبلغ ریالی این کمک‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد ریال بوده و این روند امسال هم ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به تخفیف یا بخشش اجاره موقوفات در قم به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا افزود: اداره اوقاف امین موقوفات است و تنها واسطه کار خیر بوده و هر آنچه صورت گرفته به همت خود مردم بوده؛ البته برخی از کاسبان قم تآکیدشان بر این بود که حتماً اجاره ملک موقوفه خود را پرداخت کنند تا در مسیر نیت واقفان هزینه شود.

اسکندری در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: برخی از مسئولان، حریم وقف و موقوفات را رعایت نمی‌کنند و مسئولان ارشد هم از اداره کل اوقاف حمایت لازم را ندارند این در حالی است که مردم عزیز ما با همه مشکلاتی که دارند به شدت جهات شرعی و قانونی وقف را مراعات می‌کنند.