یزد- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: با همکاری و مشارکت هیئت‌های عزاداری یزد و نذورات مردم، هفت زندانی مالی جرائم غیرعمد از ابتدای ماه محرم تاکنون از زندان آزاد شدند.

سیدمسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر از تامین بدهی ۷۶ مددجوی بدهکار زندان‌های یزد خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال ۷۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی آنها ۳۳۱ میلیارد ریال نیاز بود.

وی عنوان کرد: از این مبلغ، ۲۶۸ میلیارد ریال توسط کمیته صلح و سازش از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و با پرداخت مبلغ ۶۳ میلیارد ریال زمینه آزادی این محکومان از زندان فراهم شد.

عظیمی یادآور شد: محکومیت‌های زندانیان مالی یزد متفاوت است به نحوی که ۵۲ نفر محکوم مالی، ۱۱ مددجو محکوم به پرداخت نفقه، ۹ مددجو محکوم به پرداخت مهریه، سه مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم دیه حوادث رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: ۱۴ محکوم با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت مبلغ و ۶۲ محکوم نیز با پرداخت مبلغ بدهی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی همچنین از تهیه و تولید برنامه تلویزیونی «نذری ماندگار» خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری شورای هیئات مذهبی استان یزد تولید می شود و در آن به پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» پرداخته خواهد شد.

عظیمی ادامه داد: یکی از بزرگترین اهداف ستاد دیه استان یزد در کنار جذب کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اشاعه فرهنگ گذشت و آزادگی است و امیدواریم مردم با تماشای این برنامه از روند فعالیت های این ستاد آگاه شوند و در امر آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد مشارکت کنند.

وی در مورد پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» عنوان کرد: این پویش برای دومین سال متوالی در استان یزد تا پایان ماه محرم اجرا می شود و هیئت ها و مردم دار العباده می توانند با کمک به ستاد دیه استان در این این پویش مشارکت داشته باشند.

عظیمی یادآور شد: از ابتدای ماه محرم تاکنون مبلغ ۴ میلیارد ریال توسط مردم، هیئت ها و نذورات به ستاد دیه استان یزد اهدا شده و هفت زندانی نیز در این مدت از زندان آزاد شدند و زمینه آزادی دو محکوم دیگر نیز تا پایان هفته جاری فراهم شده است.