وزیر خارجه کره جنوبی از احتمال مذاکره مقامات واشنگتن و سئول بر سر استفاده محدود از پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برای نگهداری از پناهجویان افغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه کره جنوبی از احتمال مذاکره مقامات واشنگتن و سئول بر سر استفاده محدود از پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برای نگهداری از پناهجویان افغان خبر داد.

بر اساس این گزارش، «چونگ ائویی یانگ» طی سخنانی در جلسه استماع پارلمان کره جنوبی تاکید کرد که چنین مذاکراتی هم اکنون در حال انجام نیست. وی با اینحال گفت که طرف آمریکایی درخواست انجام این مذاکرات را داده است.

وی گفت: این موضوع صحت دارد که در خصوص امکان استفاده از پایگاه های نظامی (آمریکا برای پناهجویان افغان) مواردی مطرح شده اند؛ اما هنوز مذاکراتی در این خصوص انجام نشده است.

وزیر خارجه کره جنوبی در عین حال مطرح کرد که در خصوص امکان استفاده از پایگاه های نظامیان آمریکایی برای نگهداری از پناهجویان افغان، دولت کره جنوبی باید تصمیم بگیرد.

در همین حال، مرکز فرماندهی نظامیان آمریکا در کره جنوبی نیز با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که این مرکز هیچگاه سخنی در خصوص ایجاد سرپناه برای پناهجویان افغان در خاک کره جنوبی مطرح نکرده است.

لازم به ذکر است ایالات متحده هم اکنون حدود ۲۸۵۰۰ نیروی نظامی مستقر در کره جنوبی داشته و حضور نظامیان آمریکا در این کشور نیز به سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ و در جریان جنگ کره باز میگردد.