سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که تخریب برج های نوار غزه در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه این نوار می تواند جنایت جنگی به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر تخریب ۴ برج در نوار غزه در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه این نوار را در سطح جنایات جنگی برشمرد.

بر اساس این گزارش، این سازمان در گزارشی افزود که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این برج ها ساختمان های اطراف آنها هم آسیب دیده و ده ها خانواده آواره شده اند و ده ها شرکت که منبع درآمد بسیاری از مردم بودند، تعطیل شدند.

در این گزارش آمده است که صهیونیست ها با ادعای اینکه برج های هنادی، الجوهر، الشروق و الجلاء در غزه توسط گروه های مقاومت فلسطین مورد استفاده نظامی قرار گرفته است نسبت به حملات هوایی به آنها مبادرت کردند اما هیچ ادله ای را در تایید این ادعاها ارائه نکردند.

«ریچارد ویر» پژوهشگر بخش بحران ها و نزاع ها در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: آنگونه که به نظر می رسد حملات هوایی غیر قانونی اسرائیل به چهار برج در غزه به ایجاد خسارات هنگفت و دائمی به شمار نامشخصی از فلسطینی ها که مشغول کار و فعالیت تجاری در این برج ها بودند، منجر شده است.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به صورت علنی ادله ای را که بر اساس آن نسبت به حملات هوایی به این برج ها اقدام کرده است، ارائه نماید.