رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در نامه‌ای از حجت‌الاسلام‌ قمی به خاطر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حمایت و فراهم آوردن تمهیدات مناسب جهت برگزاری عزاداری‌های محرم تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در نامه‌ای از حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به خاطر اقدامات این سازمان در راستای حمایت و فراهم آوردن تمهیدات مناسب جهت برگزاری عزاداری‌های محرم تقدیر کرد.

در نامه رئیس شورای هیئات مذهبی کشور آمده است:

بار دیگر ایران عزیز در تجلیگاه دهه اول محرم الحرام خالق صحنه‌های بی نظیری از عشق و ارادت به سیدالشهداء (علیه السلام) و یاران باوفایش گردید و شیفتگان، دلدادگان و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام در این کشور حسینی و هم نوا با همه عزاداران حسینی در اقصی نقاط جهان به اقامه عزا پرداختند، و بی شک محرم ۱۴۰۰ مردم ایران در تاریخ کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

اینک پس از پایان سوگواری‌های دهه نخست محرم بر خود فرض و لازم میدانم از مدیریت مجاهدانه و شبانه روزی جنابعالی در برگزاری مجالس محرم و اقامه عزای سید و سالار شهیدان تشکر و قدردانی نمایم، تحول آفرینی و صیرورت عالمانه جنابعالی باعث شد تا شورای ملی هماهنگی هیئت شکل بگیرد و از سایر ویژگی‌های ممتاز محرم امسال پررنگ شدن تعزیه خوانی و سنت ارزشمند چهارپایه خوانی، تقویت هیئات قرآنی، راه اندازی سقا خانه ادب، تقویت حضور هیئات در بقاع متبرکه امام زادگان، طرح سیاه‌پوشی ایران مشکی پوش و اعلام رضایت مسئولین ارشد استان‌ها اعم از نمایندگان ولی فقیه و استانداران و توفیق رعایت ۸۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط ده‌ها هزار هیأت و مجالس مذهبی بود. و از همه مهمتر مدیریت و مهندسی خوب جنابعالی و مجموعه تحت امر باعث شد تا معاندین نتوانند از این مجالس بعنوان ابزاری در جهت دو قطبی سازی بین مردم و جامعه استفاده کنند.

همچنین نذر خون و انجام خدمات اجتماعی پررنگ‌تر از سنوات گذشته رقم خورد و در کنار مجالس بزرگ، هیئات خانگی رشد و حضوری چشمگیر یافت و مبلغین اعزامی تواصی به ارزش‌ها را که جنابعالی داعیه دار و گفتمان ساز آن بودید به مخاطب خود منتقل کردند، خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم بخاطر ایجاد جریان و خلق شبکه‌های اجتماعی هیئات و پویش‌های متعدد و بهرمندی میلیون‌ها نفر از مجالس مذهبی از طریق آنلاین و فضای مجازی همچنین دست مریزاد عرض می‌کنم بخاطر جلسات طاقت‌فرسای ستاد ملی محرم برگزاری همایش ده هزار نفری مجازی هیئات مذهبی و توجه به تربیت و تعالی نسل حسینی.
عزاداری‌های امسال که آمیخته به شور و شعور حسینی بود با رعایت دستورالعمل و شیوه نامه‌های بهداشتی جلوه‌های کم نظیری از فرهنگ عاشورا و عقلانیت را در معرض دید جهانیان گذاشت.

ضمن شکرگزاری به درگاه الهی، بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی و مجاهدت‌های چند ماهه جنابعالی، معاونین و همکاران آن سازمان و همکاران پرتلاشم در شورای هیئات مذهبی در استان‌های کشور و شورای ملی هماهنگی هیئت و همه بانیان و مجالس و مدیران هیئات مذهبی اعلام می‌دارم و برای کادر درمانی و پزشکی کشورمان در این ایام، آرزوی سلامتی و قبولی خدمات تک تک این عزیزان را از خداوند متعال مسالت دارم و به روح بلند شهدای سلامت درود می‌فرستم.