سارا داروفروش مدیر خانه نمایش مهرگان از شروع فعالیت‌های این تماشاخانه خبر داد و یادآور شد تاکنون درخواستی برای اختصاص واکسن به گروه‌هایی که در تماشاخانه اجرا دارند، مطرح نشده است.

سارا داروفروش مدیر خانه نمایش مهرگان درباره بازگشایی این تماشاخانه به خبرنگار مهر گفت: تماشاخانه‌های دولتی که همچنان تعطیل هستند اما چون فعالیت ما به شکل خصوصی و خودگردان است و حمایتی هم از طرف دولت نشده‌ایم و از طرف دیگر به این فکر می‌کنیم که جامعه هم نیازمند تفریح فرهنگی و هنری است از این رو فعالیتمان را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بلیت فروشی نمایش‌ها آغاز شده و خانه نمایش مهرگان از روز گذشته دوم شهریور ماه رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است. با وجود شرایط پیش آمده اما همچنان تماشاگر خودمان را داریم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کارمان ادامه می‌دهیم. نمی‌شود که تا مدت طولانی همه چیز را مسکوت نگه داشت و بایکوت کرد.

وی یادآور شد: متاسفانه اخیراً شاهد اتفاقات تلخی بودیم و بیماری و مرگ و میر شیوع زیادی پیدا کرده است اما با سرعت گرفتن واکسیناسیون امیدواریم که شرایط بحرانی رو به بهبود برود و وارد پیک ششم بیماری نشویم. البته با توجه به وضعیت پیش آمده تعداد تماشاگران ریزش زیادی پیدا کرده و تعدادشان بسیار کمتر شده است و با وجودی که ما فاصله گذاری ها را رعایت می‌کنیم اما سالن به خودی خود خلوت است اما هر کاری که از دستمان بربیاید برای رعایت نکات بهداشتی انجام می‌دهیم و نمی‌گذاریم که تئاتر تعطیل و فراموش شود.

مدیر خانه نمایش مهرگان درباره اقدام برای واکسیناسیون هنرمندان و در اولویت قرار گرفتن گروه‌هایی که اجرا دارند، عنوان کرد: برای دریافت واکسن من و همسرم مهدی علی‌نژاد به عنوان مدیران تماشاخانه و همه همکاران و عوامل خانه نمایش مهرگان در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کرده‌ایم اما تا امروز درخواستی برای ثبت نام از گروه‌هایی که در تماشاخانه اجرا دارند، نداشته‌ایم و هرکس با توجه به عضویتی که در صنف و نهاد و … دارد به صورت انفرادی اقدام به ثبت نام برای دریافت واکسن کرده است.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: امیدوارم از سرگیری اجراهای تئاتر برای مردم روزنه امیدی به وجود بیاورد تا حداقل تفریح و تفننی داشته باشند و بتوانند به زندگی طبیعی شان بازگردند. از طرف دیگر تئاتر کار کردن حرفه ماست و غیر از آن کار دیگری انجام نمی‌دهیم بنابراین باید ادامه داد.